Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: optie via forum determineren  (gelezen 1575 keer)

Eduard Leinwand

• Member
optie via forum determineren
« Gepost op: september 05, 2020, 21:09:18 pm »

Goedendag,

Weet iemand hier iets over.
Het lukt me niet meer de optie "via forum determineren"te vinden (oude versie); is deze optie verwijderd of verplaatst ?

Bij voorbaat dank,

Eduard

KoenVerhoogt

• Admins
  • Admin Korstmossen & Spinnen
Re: optie via forum determineren
« Reactie #1 Gepost op: september 06, 2020, 10:05:53 am »

Op de oude versie is deze optie inderdaad niet meer aanwezig. Op de nieuwe site kan het wel
Met vriendelijke groet, Koen Verhoogt
Favoriete soortgroepen: Korstmossen en Kevers
5667 soorten tot nu toe

https://waarneming.nl/user/photos/102250

Michiel en Milka

• Member
  • Natuurgidsen IVN-Ede
« Reactie #2 Gepost op: september 06, 2020, 10:53:35 am »

Op de oude versie is deze optie inderdaad niet meer aanwezig. Op de nieuwe site kan het wel
De waarneming openen > 'opties' aanklikken> 'hulp forum'
Groet, Michiel

Eduard Leinwand

• Member
« Reactie #3 Gepost op: april 17, 2021, 14:38:45 pm »

Maar ik gebruik alleen de oude versie.
Zojuist kon ik ook geen bijlages toevoegen aan waarnemingen, is dat ook onmogelijk gemaakt bij de oude versie ?
Voor mijn gevoel zijn er nog een hoop serieuze vogelaars die de oude versie gebruiken, in hoeverre is het nodig dat zo in het geniep te ontmoedigen.

Henri van Dodeweerd

• Member
« Reactie #4 Gepost op: april 17, 2021, 15:28:36 pm »

Maar ik gebruik alleen de oude versie.
Zojuist kon ik ook geen bijlages toevoegen aan waarnemingen, is dat ook onmogelijk gemaakt bij de oude versie ?
Voor mijn gevoel zijn er nog een hoop serieuze vogelaars die de oude versie gebruiken, in hoeverre is het nodig dat zo in het geniep te ontmoedigen.

De optie 'hulp forum' is volgens mij al een hele tijd weg op de oude versie. Die andere durf ik niet te zeggen, omdat ik de oude daar niet meer voor gebruik.
De vraag is natuurlijk of het in het geniep is gebeurd. Het lijkt mij logisch dat als een site een nieuwe versie de lucht in stuurt, dat dan de oude minder/niet wordt onderhouden. Daarnaast zou ik het logisch vinden om de oude versie helemaal weg te halen. Een ieder kan toch de nieuwe gaan gebruiken. Dat de oude versie nog online staat is denk ik een hele goede service van de beheerders. Zo hoeft nog niet iedereen over en kan een ieder via de oude versie gewoon nog invoeren. Aardig toch?

Overigens als je je waarneming in de oude versie opent, staat er rechts bovenin naast je naam en de taalcode een tekentje (vierkantje met pijl). Als je daarop klikt, dan opent de betreffende pagina in de nieuwe versie. Als je dan op opties klikt, opent een rolmenu. Als je daarin klikt op 'hulp forum' dan kom je er wel uit denk ik.

PS: Van mij had deze optie niet uit de oude versie gehoeven, maar ja, de beheerders beslissen...
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #5 Gepost op: april 17, 2021, 15:59:01 pm »

Behoudens vraag hulp forum is nog geen enkele andere functie uit de oude site verwijderd.
Herstel de functie op de oude site om NIA te gebruiken bij uploaden van een foto is ook uitgezet. Die werkte met verouderde versie.
 Wel zullen steeds meer functies slechter gaan werken omdat ze de nieuwe features niet kunnen bijbenen.
Je kunt natuurlijk prima de oude versie gebruiken, maar je doet jezelf wel te kort
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

marcel234

• Member
« Reactie #6 Gepost op: april 18, 2021, 22:48:44 pm »

Behoudens vraag hulp forum is nog geen enkele andere functie uit de oude site verwijderd.
Email gebruiker:
Deze functie is alleen beschikbaar op de nieuwe site
Klik hier om de email te versturen via de nieuwe site

sjaakvantiel

• Member
« Reactie #7 Gepost op: mei 17, 2021, 09:50:46 am »

Op de nieuwe site kun je (nog) niet je fotowaardering krijgen, dat kan alleen via de oude site. Dus de oude site verwijderen geeft op dat vlak dan minder mogelijkheden.
« Laatst bewerkt op: mei 17, 2021, 09:52:55 am door sjaakvantiel »

Henri van Dodeweerd

• Member
« Reactie #8 Gepost op: mei 17, 2021, 09:53:15 am »

Op de nieuwe site kun je (nog) niet je fotowaardering krijgen, dat kan alleen via de oude site.

Dat kan wel hoor... Het sterrensysteem is losgelaten en daarvoor in de plaats is er een like te geven. Dit doe je door een foto aan te klikken en dan op het hartje te klikken wat erbij staat. Als je bij je eigen foto's kijkt, is er ook een optie om te selecteren op het aantal likes. En zo kun je kijken of je foto's likes hebben.

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Rick van der Weijde

• Member
    • Corotauria Nature Photography
« Reactie #9 Gepost op: mei 17, 2021, 10:02:28 am »

Die kende ik ook nog niet. Komen die likes van de nieuwe site dan als 1-ster waardering terug op de oude site (of in mijn geval de werkgroep-schermen)?

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #10 Gepost op: mei 17, 2021, 10:03:05 am »

Ja

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Rick van der Weijde

• Member
    • Corotauria Nature Photography
« Reactie #11 Gepost op: mei 17, 2021, 10:05:57 am »

Dank, dat verklaart veel. Dan hoop ik te kunnen concluderen dat er aanzienlijk meer geliked wordt op de nieuwe site dan dat er gewaardeerd wordt op de oude...   ;D

Henri van Dodeweerd

• Member
« Reactie #12 Gepost op: mei 17, 2021, 11:17:35 am »

Dank, dat verklaart veel. Dan hoop ik te kunnen concluderen dat er aanzienlijk meer geliked wordt op de nieuwe site dan dat er gewaardeerd wordt op de oude...   ;D

Dat laatste hangt vooral af van welke soortgroep je invoert, maar ook hoeveel bekenden je hebt op de site ;)
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Eduard Leinwand

• Member
« Reactie #13 Gepost op: juni 13, 2021, 14:32:05 pm »

Jammer trouwens dat het sterrensysteem is losgelaten, wat is de gedachte daarachter ?

hiskodevries

• Forum beheerder
« Reactie #14 Gepost op: juni 13, 2021, 15:47:12 pm »

Leg ik uit. Dit voorkomt oorlogjes. Als een bepaalde foto veel 5 sterren kreeg, gingen andere (aanhangers van) fotograven snel 1 ster toekennen waardoor het gemiddelde naar beneden gaat. Dat kan niet meer.

Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.205 seconden met 20 queries.