Hoofdmenu

Klein blauw eitje

Gestart door Memnon, mei 31, 2021, 21:18:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

Memnon

Hi,

In het bos ( 52°02'15.4"N 5°45'11.8"E 52.037606, 5.753285 ) vond ik dit hele kleine blauwe eitje.
Kan iemand mij helpen identificeren van wat het is ?

henkv331

bonte vliegenvanger , heggemus , gekraagde roodstaart , spreeuw en meer kleine blauwe eieren ken ik niet . kijk in de omgeving wat voor soorten er vliegen

Memnon

Bonte Vliegenvanger komt in dat stuk inderdaad voor.

OlivierO

Wat natuurlijk absoluut geen determinatiekenmerk is.

Heb je afmetingen? Ik zal als ik het niet vergeet eens in mijn eigenboek kijken en dan post ik de bevindingen hier.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

mgieskens

Bonte Vliegenvangers zijn volgens mij niet zo fel blauw, meer naar wit.
Heggemus is een goede kanshebber. Al zou de gekraagde roodstaart ook nog wel kunnen.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

OlivierO

Misschien Spreeuw ook mogelijk?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Rob Koelman

Citaat van: Memnon op mei 31, 2021, 21:18:30 PM... dit hele kleine blauwe eitje. ...

Citaat van: OlivierO op juni 01, 2021, 22:08:20 PMMisschien Spreeuw ook mogelijk?

'Hele kleine' suggereert iets dat kleiner is dan een spreeuwenei. Maar zonder referentie (meegefotografeerde euromunt oid) is het moeilijk te zeggen wat de afmetingen van het eitje op de foto nou precies zijn.
Met vriendelijke groet, Rob

henkv331

bonte vliegenvanger eieren zijn gewoon blauw .
het is inderdaad geen wetenschap als je kijkt naar de soort die er in de buurt voorkomt maar kan het wel makkelijker maken om te identificeren . want als je in de Friese wouden bent is een gekraagde roodstaart een stuk aannemelijker dan een bonte vliegenvanger

henkv331

als ik kijk naar het grassprietje lijkt mij in verhouding de spreeuw nog niet zo gek

OlivierO

Citaat van: Rob Koelman op juni 02, 2021, 14:14:43 PM
Citaat van: Memnon op mei 31, 2021, 21:18:30 PM... dit hele kleine blauwe eitje. ...

Citaat van: OlivierO op juni 01, 2021, 22:08:20 PMMisschien Spreeuw ook mogelijk?

'Hele kleine' suggereert iets dat kleiner is dan een spreeuwenei. Maar zonder referentie (meegefotografeerde euromunt oid) is het moeilijk te zeggen wat de afmetingen van het eitje op de foto nou precies zijn.

Citaat van: OlivierO op juni 01, 2021, 13:32:24 PM
Wat natuurlijk absoluut geen determinatiekenmerk is.

Heb je afmetingen? Ik zal als ik het niet vergeet eens in mijn eigenboek kijken en dan post ik de bevindingen hier.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.