Hoofdmenu

Roodmus embargo

Gestart door nick, mei 31, 2021, 08:55:57 AM

Vorige topic - Volgende topic

nick

Waarom staan sommige roodmussen onder embargo  en andere niet?
Ik heb vanochtend er 1 ingevoetd, en die staat meteen op embargo, terwijl ik op de site diverse andere meldingen zie staan, die niet op embargo staan. Ik heb het met en zonder "gedrag zingend/baltsend" geprobertd, maakt geen verschil
Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham

mgieskens

Heeft mogelijk te maken met het gebied of de datum van de melding.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

nick

#2
Datum kan t niet wezen. En ik zie andere,wel zichtbare, meldingen op locaties waar broedkansen duidelijk groter zijn
Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham

nick

ik heb op, of zeer nabij, deze locatie in de afgelopen jaren meerdere malen roodmus zingend gezien/gehoord, en niet eerder zijn die meldingen op embargo gezet. blijft dus onduidelijk en ook onwenselijk
Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham

ArjenDrost †


nick

ongewenst om vele redenen, en om er enkele te noemen:
-geen kwetsbaar gebied, buiten de massale reguliere recreatie zal een enkele vogelaar geen extra schade veroorzaken
-geen kans op broedgeval
-niet gewenst door de ontdekker
-geen logisch, sterker nog, inconsequent  'beleid' van wrn.nl
Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham

hiskodevries

Alle waarnemingen van de roodmus met als gedrag een telbare broedcode gaan op embargo voor een periode van 2 maanden. Zeer wenselijk gedrag
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Merel

Citaat van: nick op mei 31, 2021, 15:10:23 PM
ongewenst om vele redenen, en om er enkele te noemen:
-niet gewenst door de ontdekker

Dit zie ik vaker voorbij komen. Dat de 'ontdekker' iets kwetsbaars heeft waargenomen en vervolgens boos is dat niemand anders de betreffende waarneming kan zien. Ik wil je er graag aan helpen herinneren dat de eerste prio dient te liggen bij bescherming van de soort. Als je dat niet begrijpt dat is deze site wellicht niet het medium voor jou.
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

nick

dat zou misschien een verdedigbaar standpunt zijn (maar ook twijfelachtig), als het voor alle meldingen van de vogel (of plant, vlinder etc) zou gelden. Maar 'mijn' roodmus is wel zichtbaar, doordat niet iedereen m als 'zingend/baltsend heeft ingevoerd. en zoals ik al voorspelde, een dag later was ie alweer vertrokken..
Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham