Hoofdmenu

Dode Stormmeeuw?

Gestart door Frank van Spelde, mei 23, 2021, 18:39:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Frank van Spelde

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://sweden.observation.org/waarneming/view/214598749
Stormmeeuw - Larus canus gezien op 2021-05-23 Sweden - Gotland - Fårö
Foto's:


bij voorbaat dank Frank van Spelde

Cygnus

Bij een dode Stormmeeuw/Drieteenmeeuw is het altijd belangrijk om de vleugelpunten goed te fotograferen. Hier zijn de vleugelpunten helaas niet erg goed te zien. Er is wellicht iemand die op basis van deze foto uitsluitsel kan geven.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

mgieskens

Citaat van: Cygnus op mei 23, 2021, 19:08:10 PM
Bij een dode Stormmeeuw/Drieteenmeeuw is het altijd belangrijk om de vleugelpunten goed te fotograferen. Hier zijn de vleugelpunten helaas niet erg goed te zien. Er is wellicht iemand die op basis van deze foto uitsluitsel kan geven.
De handpennen steken zo te zien naar achteren uit en vertonen een witte handpenvlek. Dat zou op een stormmeeuw wijzen.
Ik weet alleen niet of de snavel zwart wordt na overlijden, want die zou ik veel meer geelgroen verwachten. Misschien toch een jonge drieteen?
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Frank van Spelde

Helaas geen detailfoto's gemaakt, dacht ik pas later aan (stond eigenlijk orchideeen te bekijken). Hij is inmiddels goedgekeurd als stormmeeuw, was ook qua voorkomen in dat gebied veruit de meest logische optie.

Oenanthe

Citaat van: mgieskens op mei 23, 2021, 20:27:24 PM
Ik weet alleen niet of de snavel zwart wordt na overlijden, want die zou ik veel meer geelgroen verwachten. Misschien toch een jonge drieteen?
O hemeltje. Je gaat me toch niet vertellen dat ik ook een determinatiegids voor dode vogels moet gaan aanschaffen?  ;D
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips