Geelpootmeeuw? - Israël Hula 2019 > Armeense meeuw

Gestart door Michiel en Milka, mei 22, 2021, 16:15:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

Michiel en Milka

Is dit inderdaad een Geelpoot of toch Kleine mantelmeeuw?
Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://israel.observation.org/waarneming/view/181532808
onzeker Geelpootmeeuw - Larus michahellis gezien op 2019-10-06 Israel - Hamerkaz
Foto's:

Groet, Michiel

Rob Koelman

Citaat van: Michiel en Milka op mei 22, 2021, 16:15:05 PMIs dit inderdaad een Geelpoot of toch Kleine mantelmeeuw?

Géén van beide.

Gele poten inderdaad, maar ook een 'zwart bandje' over de snavel...

Kijk ook eens bij de 'minder grote meeuwen'...
Met vriendelijke groet, Rob

Michiel en Milka

Dan kom ik op Stormmeeuw, die overigens maar 19x is ingevoerd in Israël vanaf 1978  :huh:
Groet, Michiel

Oenanthe

Een stormmeeuw heeft uitermate groene poten.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Rob Koelman

Citaat van: Oenanthe op mei 22, 2021, 17:35:47 PMEen stormmeeuw heeft uitermate groene poten.

Uit de soortbeschrijving op waarneming.nl (https://waarneming.nl/soort/info/183):
Adult: ... De poten zijn heldergeel in de zomer, in de winter vager geel met een groenige zweem. ...
Met vriendelijke groet, Rob

Guus Peterse

Stormmeeuw kan behoorlijk gele poten hebben. Zoals hier blijkt.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Michiel en Milka

Groet, Michiel

marijn

Jullie vergeten een soort. Dat zwarte snavelbandje met wittige snavelpunt + donker oog + stevige gele snavel en poten...
Marijn Prins

Rob Koelman

Citaat van: marijn op mei 23, 2021, 00:42:14 AMJullie vergeten een soort. Dat zwarte snavelbandje met wittige snavelpunt + donker oog + stevige gele snavel en poten...

Daar was ik al bang voor. Teveel geredeneerd vanuit 'Nederlands perspectief'.

Even op internet gekeken. Er bestaat iets als Armeense meeuw (Larus armenicus) en de soort komt voor in Israel. Met deze meeuw heb ik zelf geen veldervaring, maar de hier boven genoemde kenmerken kloppen voor deze soort...
Met vriendelijke groet, Rob

pdeknijff

Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

Michiel en Milka

Ik pas hem weer aan. Van Armeense meeuw staan geen plaatjes in mijn boek. (Lars Jonsson) Hij wordt alleen even genoemd in de beschrijving van Geelpootmeeuw. Nogmaals bedankt voor de input.
Groet, Michiel