Gert Kremer overleden

Gestart door Carolien, mei 19, 2021, 20:40:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Carolien

Zojuist bereikte ons het trieste nieuws, dat afgelopen zaterdag (15 mei) Gert Kremer op 76-jarige leeftijd is overleden.

Velen van jullie zullen Gert gekend hebben als een actieve en enthousiaste waarnemer, die al sinds jaar en dag op het paddenstoelenforum meedraait.
Gert was in de regio Hardenberg en Ommen zeer begaan met de natuur en zijn specifieke interesse lag bij paddenstoelen.
Zo struinde hij mee met de paddenstoelenwerkgroep van IVN Hardenberg en nam ook materiaal mee om thuis beter te bekijken. Een serieuze en enthousiaste waarnemer die graag zijn kennis deelde, zich daarbij bescheiden opstelde en in het veld altijd (met de nodige humor) in was voor een praatje.

We gaan hem missen en wensen alle nabestaanden heel veel sterkte met dit enorme verlies

Hartelijke groet Carolien Reindertsen

rietvanoosten

Wat een verdrietig nieuws Carolien!
We gaan hem zeker heel erg missen!
Veel sterkte gewenst voor allen die hem lief waren en hem nu moeten missen.
met vriendelijke groet, Riet

paddenstoelenmonster

Tot op het laatst actief. Hij heeft op 8 mei nog gereageerd. En tot eind april paddenstoelenwaarnemingen geplaatst! Heel plotseling en waarschijnlijk ook heel onverwacht, en dus echt "in het harnas" heengegaan. We zullen hem zeker missen! Altijd erg sympatiek en weinig gezeur. En heel erg betrokken bij het paddenstoelengebeuren. Heel jammer inderdaad, maar Carolien, je hebt er een prachtige (vrij recente) foto bij gepost. Poserend bij een Roodgerande houtzwam afgelopen herfst van circa 90 cm diameter. Net zo'n kanjer als Gert zelf was! Ook ik wens zijn geliefden heel veel sterkte in het verwerken van zo'n plotseling verlies!
Een aangeslagen henk
Met een hartelijke groet uit Schaarsbergen bij Arnhem van Henk de (hout)zwamneus.

jan pos

Rust zacht Gert.
Jij hebt met jouw typisch Ommense, droge humor een unieke bijdrage geleverd gedurende lange tijd op het paddenstoelenforum.
Met veel respect denk ik terug aan jouw mooie en bijzondere vondsten.
Jan Pos

Ismael

 :'( wat een droevig nieuws.. heel veel sterkte voor zijn familie en vrienden
Groeten Ismaël Wind

Willy

Met vriendelijke groet,
Willy Heimeriks

xenion

Dit is inderdaad droevig nieuws. Ik weet niet beter dan dat Gert actief was op waarneming.nl, altijd als een enthousiast waarnemer.
We zullen hem missen. Veel sterkte aan zijn nabestaanden.
Groeten,
Martin

Marian Jagers

Goh, wat jammer dat Gert is overleden.
Hoewel we elkaar alleen zo af en toe zagen tijdens een of andere paddenstoelenbijeenkomst in Overijssel, ken ik Gert, net als nogal wat anderen hier (Martin, Ismael, Corry, ........ ) al oneindig lang van de vele topics die hij plaatste. Gert was vanaf het begin af aan (of bijna vanaf het begin) op Waarneming.nl aanwezig. Niet alleen op het paddenstoelenforum maar ook op het slijmzwammenforum deed hij vaak mee.

Gert was een echte natuurliefhebber en via via hoorde ik vaker over hoe hij de mensen om zich heen enthousiaste verhalen over paddenstoelen vertelde. Gert vond enkele paddenstoelen nieuw voor Nederland. Over Camarops tubulina schreef hij zelf een verhaal schreef in Coolia https://www.mycologen.nl/Coolia/PDF-files/p72-74_Coolia53(2).pdf en over Heteromycophaga  glandulosae, een soort die de Zwarte trilzwam sterk vervormt, schreef hij samen met Ida Bruggeman  https://www.mycologen.nl/Coolia/PDF-files/Coolia57(3)pp121-124_Bruggeman_Gallen.pdf.

Op het forum en in Overijssel zullen we een graag geziene man en een echte paddenstoelenliefhebber moeten missen. Veel sterkte voor zijn familie en vrienden gewenst.

Overigens wat een mooie foto heb je van Gert geplaatst, Carolien.

Marian Jagers
Consul voor de NMV provincie Overijssel.
Groeten Marian

tjerk

#8
Het is alweer een aantal jaren geleden, dat ik  me verdiepte in de wereld van myxomyceten. Op het myxomycetenforum reageerde Gert regelmatig op mijn topics (en ik op de zijne). Hij had een heel eigen humor. Één keer heb ik hem gesproken op een door Marian Jagers georganiseerde bijeenkomst voor myxomycetenliefhebbers.
Het was een bijzonder mens.
Een citaat uit één van zijn reacties: "Genieten is altijd goed toch?"
Hij heeft genoten.

Mijn medeleven gaat uit naar zijn familie en bekenden.

Tjerk Nawijn

sjaakvantiel

Heel jammer dat Gert is heen gegaan. Af en toe hadden we contact en genoten we van bijzondere waarnemingen. Ook ik zal hem missen en herinneren als een bevlogen paddenstoelen liefhebber. De familie veel sterkte toegewenst. Sjaak van Tiel.

rmorsink

Heel erg droevig nieuws.
Veel sterkte voor zijn familie en vrienden.

Vriendelijke groet,
Ronald Morsink
Vriendelijke groet,
Ronald
http://www.rmnatuurfotografie.nl/