kleurcodes Cepaeas nemoralis

Gestart door Arie Twigt, mei 19, 2021, 14:15:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Arie Twigt

In de soortenlijst van Obsmapp staan nog de kleurcodes voor de Zwartgerande tuinslak Cepaea nemoralis. Bijvoorbeeld deze:
Zwartgerande tuinslak forma Geel ongebandeerd - Cepaea nemoralis forma Y00000
Ze zijn van een project dat inmiddels is gestopt, maar waarvan verder alles is achtergelaten op de site. Als admins kunnen we ze niet valideren omdat die kleurcodes alleen bruikbaar en geldig zijn voor dat project en het voor waarneming.nl geen enkele meerwaarde heeft.
Op de site zelf zijn deze inmiddels geïnactiveerd, maar via Obsmapp komen de waarnemingen nog steeds binnen. Zouden alle kleurcodes van deze soort geïnactiveerd kunnen worden op Obsmapp? (het gaat om 114 codes).
Daar zullen de weekdierenadmins heel blij van worden ;D
Vriendelijke groeten,

Arie Twigt

Alex Kwak

Dan moeten de gebruikers (inclusief ikzelf  :-X) opgevoed worden om de stamgegevens bij te werken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Citeerstamgegevens
?
je soortenlijsten bijwerken natuurlijk, zoals obsmapp je bij tijd en wijle opdraagt !
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit helemaal begrepen heb wat die "stamgegevens" nou precies inhielden.
Ik heb ze af en toe geupdate, maar wat dat precies deed werd mij nooit duidelijk.

Blijkbaar is het dus toch wel iets belangrijks...
Zou het niet goed zijn om dit, bij het updaten van soortenlijsten, tegelijk mee te nemen (standaard en niet uit-vinkbaar)... m.a.w. altijd, bij elke update van welke soortenlijst dan ook, ook de stamgegevens updaten?...
Scheelt een item in het menu (want het hoeft dan niet meer apart weergegeven te worden) maar bovendien wordt het (vermoedelijk) vaker geupdate, omdat het standaard bij soortenlijst-updates gedaan wordt.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.