Uitwerpselen (wolf?)

Gestart door Thijmen Stolk, mei 11, 2021, 01:01:27 AM

Vorige topic - Volgende topic

Thijmen Stolk

Deze uitwerpselen, recentelijk op de Utrechtse Heuvelrug gevonden, deden me sterk denken aan die van de wolf, waar ik enkele ervaring mee heb. De uitwerpselen zijn ca 2 - 3 cm in doorsnede en bevonden zich (strategisch) midden op een wildwissel. Zie ik iets over het hoofd?
hartelijke groeten,

Thijmen Stolk
Zeist

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

Thijmen Stolk

Honden zijn op locatie ten strengste verboden en de hoeveelheid (grof) haar waar de uitwerpselen uit bestaan (+ vorm & formaat) liet me van vos (en hond) afwijken. Welke documentatie zou er geleverd moeten worden om 2 van de 3 uit te sluiten??
hartelijke groeten,

Thijmen Stolk
Zeist

grunsven

DNA-analyse.
Honden kunnen er wel verboden zijn maar dat betekent niet dat ze er niet rondlopen.
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)

peterv

Citaat van: Thijmen Stolk op mei 11, 2021, 09:37:26 AM
Welke documentatie zou er geleverd moeten worden om 2 van de 3 uit te sluiten??
Zoals Roy ook aangeeft: alleen DNA geeft echt zekerheid. Vorm, formaat en samenstelling van uitwerpselen kunnen sterk overlappen bij vos, hond en wolf dus op basis van een waarneming/foto ben je nooit 100% zeker.
Buiten de bekende wolventerritoria is de kans om uitwerpselen van een wolf te vinden extreem klein. Zwervende wolven markeren gewoonlijk niet op strategische plekken want dat dient ook geen enkel doel.
Peter Venema