Hoofdmenu

Waarom deze vraag ?

Gestart door rapunzel, augustus 30, 2021, 15:54:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

rapunzel

Tijdens het inventariseren krijg ik van Obsmapp soms de vraag:
"Tijd en locatie van de foto overnemen" ?
Waarom deze boodschap die soms volkomen foute locaties suggereert ?
Met vriendelijke groet,
Koos
Koos Ballintijn

marcel234

Lijkt me een vraag voor Obsmapp. Als de foto verkeerde tijd en/of locatie bevat zou je ervoor kunnen kiezen om die locatie en/of tijd niet over te nemen.
Lijkt me vooral van toepassing na het inventariseren, tijdens het inventariseren zou ik op ja klikken.

rapunzel

Ik heb tijdens het inventariseren op ja gedrukt en kreeg een volkomen verkeerde locatie. Ik begrijp nog steeds niet waar deze optie voor dient.
M.vr.gr.
Koos
Koos Ballintijn

marcel234

Om de tijd en locatie van de foto over te nemen. In jouw geval was nee blijkbaar het goede antwoord... Ik kies bijna altijd ja.

hiskodevries

Van die vragen kun je helemaal gek worden. Ik zet vaak de locatie even vast in mijn eigen tuin. Dan krijg je per waarneming twee keer een vraag.
'Locatie overmeme van foto' Neeee
Na invoeren
'Gps weer aanzetten' neeeee
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

rapunzel

Wat ik moet doen is me nu wel duidelijk, maar wanneer die vraag wel interessant is intrigeert me.
Koos
Koos Ballintijn

hiskodevries

Citaat van: rapunzel op augustus 30, 2021, 20:46:06 PM
Wat ik moet doen is me nu wel duidelijk, maar wanneer die vraag wel interessant is intrigeert me.
Koos
als je een foto gebruikt met locatie gegevens. dat die dan bij jouw een verkeerde locatie aangeeft ligt aan je gps snelheid.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

rapunzel

Koos Ballintijn

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op augustus 30, 2021, 17:33:21 PM
Van die vragen kun je helemaal gek worden

Van waarnemingen die kilometers fout staan omdat de gebruiker de GPS niet weer heeft aangezet kan je ook gek worden.
Helaas kan ObsMapp geen gedachten lezen, en moet daarom aan de gebruiker vragen wat de bedoeling is.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: rapunzel op augustus 30, 2021, 20:46:06 PM
Wat ik moet doen is me nu wel duidelijk, maar wanneer die vraag wel interessant is intrigeert me.
Koos

Als de foto een tijdstip bevat en/of een locatie, en die wijken significant af van de huidige locatie/tijd, dan zal ObsMapp deze vraag stellen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

migratorius

De foto-app van Samsung geeft zélfs als je je GPS braaf aan hebt staan volkomen verkeerde lokaties.

Ik heb al eens gevraagd of deze functie niet gewoon helemaal uitgezet zou kunnen worden, maar helaas is daar niet op ingegegaan.

JanHein

Alex Kwak

Zou het een idee zijn om bij deze vraag drie opties te geven:
- Zet GPS weer aan
- Laat GPS uit voor nu
- Laat GPS uit en vraag pas over een uur weer
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Laat GPS uit voor nu  -> Lokatie ikoon begint rood te knipperen tot je die weer aanzet
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op augustus 31, 2021, 12:28:16 PM
Laat GPS uit voor nu  -> Lokatie ikoon begint rood te knipperen tot je die weer aanzet

:duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Tot mijn eigen verrassing ( :-[ ) bestaat er al een instelling om die GPS-vraag uit te zetten.
In in de update 7.37 die ik zojuist in Google Play heb gezet kan je ook de vraag naar het overnemen van tijd/locatie uitzetten.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

ik kan mij voorstellen dat je wel eens een optie vergeet. hoeveel zijn er eigenlijk in totaal ?
ik vermoed >100 als je de soortgroep instellingen meerekent
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0