gal op Rode kornoelje: Phyllocoptes depressus?

Gestart door P. Kuijper, mei 03, 2021, 23:28:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

P. Kuijper

Met vr. groet,
P. Kuijper

Jan vH

Het heeft wel wat weg van Phyllocoptes depressus inderdaad, maar volgens mij is die soort nog niet uit Nederland bekend dus dan zou ik wel meer details willen zien.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

sjogro

Wil niet je topic kapen maar ik heb iets vergelijkbaars gezien en loop tegen hetzelfde probleem aan. Hierbij het beeldmateriaal:




P. Kuijper

Citaat van: Jan vH op juni 01, 2021, 13:48:20 PM
Het heeft wel wat weg van Phyllocoptes depressus inderdaad, maar volgens mij is die soort nog niet uit Nederland bekend dus dan zou ik wel meer details willen zien.
Ik heb nog geen gelegenheid gehad m weer op te zoeken, maar welke details zou je willen zien? Gewoon scherpere foto's van voor en achterkant?

Citaat van: sjogro op juni 18, 2021, 17:43:55 PM
Wil niet je topic kapen maar ik heb iets vergelijkbaars gezien en loop tegen hetzelfde probleem aan.
Nee hoor is prima. Het gaat bij jou om de cultivar Cornus stellar denk ik?
Met vr. groet,
P. Kuijper

Jan vH

Citaat van: Peter Kuijper op juni 18, 2021, 22:44:09 PM
Citaat van: Jan vH op juni 01, 2021, 13:48:20 PM
Het heeft wel wat weg van Phyllocoptes depressus inderdaad, maar volgens mij is die soort nog niet uit Nederland bekend dus dan zou ik wel meer details willen zien.
Ik heb nog geen gelegenheid gehad m weer op te zoeken, maar welke details zou je willen zien? Gewoon scherpere foto's van voor en achterkant?

Normaal zou dat voldoende moeten zijn, maar voor een nieuwe soort voor Nederland moeten misschien de galmijten zelf ook bekeken worden. Daar heb ik helaas zelf geen ervaring mee.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

sjogro

CiteerNee hoor is prima. Het gaat bij jou om de cultivar Cornus stellar denk ik?
Goed punt, ja, daar lijkt het op. In elk geval een aangeplante cultivar uit een tuincentrum vermoed ik, in een achtertuintje.