zou dit harig vingergras kunnen zijn?

Gestart door annelies vriens, april 30, 2021, 16:11:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

annelies vriens

Ik ben geen graskenner. Aan de rand van groenperceel fotografeerde ik dit gras; zou het harig vingergras kunnen zijn?
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/212295692/.
6 Harig vingergras - Digitaria sanguinalis bladontplooiing, natuurlijk, veldwaarneming
datum: 2021-04-28
locatie: Sallandse Heuvelrug - Sprengenberg (OV)

foto's:




ook via Forum

Willemien Troelstra

Nee, dat lijkt me niet waarschijnlijk. Heb je ook nog een overzichtsfoto, dat helpt soms heel erg om er een naam aan te geven.
groet, Willemien Troelstra

annelies vriens

Beste Willemien,
Dank voor je reactie. De laatste foto is eigenlijk de overzichtsfoto. De ''sprieten'' stonden redelijk dicht bij elkaar. Gras onbekend vind ik ook prima als het heel lastig is.
Vriendelijke groet, Annelies Vriens

Willemien Troelstra

Met overzichtsfoto bedoel ik: hoe ziet de hele plant eruit, van top tot teen. Zodat we kunnen zien hoe hij in de grond staat, of hij in een pol groeit of verspreid en misschien kunnen we zien hoe groot hij is ten opzichte van wat er in de omgeving staat. Soms helpt het ook veel als we kunnen zien waar hij tussen staat: dan valt ons misschien op dat het planten zijn die van natte voeten houden of juist droogteminaars etc.

Ik kan hier geen naam aan geven.
groet, Willemien Troelstra

annelies vriens

Beste Willemien, ik begrijp het en voeg zo'n foto ook vaak toe, maar soms ben je afgeleid en wordt dit vergeten......
Dank voor je uitleg, ik pas de waarn. aan.
Vriendelijke groet, Annelies Vriens