Hoofdmenu

welke vogel?

Gestart door Waterkersje, april 21, 2021, 13:14:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Waterkersje

Goedemiddag,

Deze vogel landde zojuist bij de slechtvalken op het rooster van de Alticom toren in Alphen a/d Rijn.
Ik dacht een zwaluw maar daar is te weinig wit voor op de buik en de snavel lijkt ook groter.
Durft iemand aan deze slechte foto een determinatie te hangen?

Hartelijke groet,
Tanja

Lijkt qua tekening zelfs op een waterspreeuw???

Morten

Het lijkt me in eerste instantie zowaar een slechtvalk!  ;D
Maar van dichtbij bekeken ziet het beest er toch wat vreemd uit en kan ik het niet helemaal plaatsen...
Groet, Morten


Waterkersje

Ja misschien is het ook wel een slechtvalk en vertekend het gewoon heel erg waardoor hij zo klein lijkt. :rolleyes:
Groet,
Tanja

hiskodevries

ik denk dat Slechtvalk een logische gedachte is. Jammer genoeg heeft die camera een soort fish-eye lens waardoor die enorm vertekend.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Rob Koelman

Gewoon een andere slechtvalk die een paar meter verder naar achter zit. Lijkt daardoor een stuk kleiner dan ie is.

Aardig voorbeeld van 'camera effecten'...
Met vriendelijke groet, Rob

Klaas v d Meer

Als ik beleef de lente een beetje volg is er zo nu en dan
een jonge slechtvalk op de rooster cam te zien.
Groeten van Klaas.

mgieskens

Een zwaluw zal sowieso niet bij zijn aartsvijand de slechtvalk op het rooster gaan zitten  :o
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Rob Koelman

Citaat van: mgieskens op april 21, 2021, 20:43:55 PMEen zwaluw zal sowieso niet bij zijn aartsvijand de slechtvalk op het rooster gaan zitten  :o

De 'kleine vogel' zit niet OP het raster, maar een aantal meter daar achter...
Met vriendelijke groet, Rob