slakkenschieter/snailsnap app

Gestart door Bj.schoenmakers, april 19, 2021, 12:21:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bj.schoenmakers

Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste plek is maar..
sinds kort geeft de slakkenschieter app bij het uploaden van een nieuwe tuinslak dat de inloggegevens niet meer correct zijn. Ik upload ze niet onder mijn eigen account maar via het speciale slakkenschieter account.. Is er iets mis of is het onderzoek gestopt oid ?

groet,
Bart

S.A. Gorter

Na de oproep om de slakkenschieter te gebruiken, nooit meer iets gehoord over resultaten. Misschien heb ik dat over het hoofd gezien?
Ik heb nogal wat plaatjes via slakkenschieter ge-upload, dan js het ook wel leuk om te zien of het resultaat heeft gehad ...

Gr. Simon

Arie Twigt

Voor zover bekend bij mij als admin wordt er momenteel niets meer gedaan met de nieuwe meldingen. De waarnemingen mogen (als het die betreft) gewoon weer als Cepaea nemoralis, de Zwartgerande tuinslak ingevoerd worden. (graag zelfs, de kleurcodes worden niet meer gevalideerd)
Vriendelijke groeten,

Arie Twigt

Bj.schoenmakers

Dank voor jullie reacties.. ik denk dat ik de app er dan maar vanaf gooi.. ben overigens ook wel benieuwd naar de resultaten, dus als iemand ze nog tegenkomt...

Groeten
Bart

maartenimmerzeel

Is het ook wenselijk alle oude waarnemingen met forma over te zetten naar Cepaea nemoralis? Of betekent dat alleen maar meerwerk voor de admins omdat dan alles opnieuw gevalideerd moet worden?
Groet Maarten Immerzeel


Arie Twigt

Citaat van: maartenimmerzeel op mei 17, 2021, 17:52:36 PM
Is het ook wenselijk alle oude waarnemingen met forma over te zetten naar Cepaea nemoralis? Of betekent dat alleen maar meerwerk voor de admins omdat dan alles opnieuw gevalideerd moet worden?

Als dat op een of andere manier met grote aantallen tegelijk kan, is dat zeker wenselijk. Om het handmatig te doen zie ik niet echt zitten (ruime 6000 waarnemingen een voor een aanpassen en vervolgens goedkeuren is wel wat werk O0).
Vriendelijke groeten,

Arie Twigt

maartenimmerzeel

Dat aanpassen kan ik zelf voor je doen....alleen het goedkeuren niet. Maar anders laat ik ze vooralsnog gewoon staan zoals ze zijn.
Groet Maarten Immerzeel


Arie Twigt

Citaat van: maartenimmerzeel op mei 18, 2021, 14:15:23 PM
Dat aanpassen kan ik zelf voor je doen....
Dus is het mogelijk grote hoeveelheden van codes over te zetten naar de normale soort? Dat zou heel mooi zijn als het gebeurt!
Het valideren kan ik dan doen, valideer ik eerst alles wat klopt weg en voor de rest neem ik de tijd om het aan te passen.
Vriendelijke groeten,

Arie Twigt

maartenimmerzeel

Dat weet ik niet Arie  ;D

Ik ga ze dan één voor één handmatig aanpassen (zijn er maar enkele tientallen voor mij  ;))
Groet Maarten Immerzeel


Michiel en Milka

Citaat van: Arie Twigt op mei 19, 2021, 20:39:21 PM
Citaat van: maartenimmerzeel op mei 18, 2021, 14:15:23 PM
Dat aanpassen kan ik zelf voor je doen....
Dus is het mogelijk grote hoeveelheden van codes over te zetten naar de normale soort? Dat zou heel mooi zijn als het gebeurt!
Het valideren kan ik dan doen, valideer ik eerst alles wat klopt weg en voor de rest neem ik de tijd om het aan te passen.
Misschien kan Hisko wat toveren. Dat gebeurt ook als er een vogelsoort wordt gesplitst of samengevoegd. Volgens mij wordt alles dan in bulk overgezet. Dus een mailtje naar Hisko met de benodigde gegevens soort x kleurvorm a,b,c moet allemaal soort x worden. Of eerst even informeren op info@waarneming.nl
Groet, Michiel