Bioblitz persoonlijk

Gestart door Peter Schiphof, april 16, 2021, 18:00:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Peter Schiphof

Beste,

Op 21 maart (start voorjaar) heb ik voor het gebied waar ik woon een Bioblitz aangemaakt
https://waarneming.nl/bioblitz/bioblitz-kunstenaarscomplex-nieuw-en-meer/
Op het forum heb ik kunnen lezen dat de blitzes om het kwartier worden 'ververst'
Toch mis ik een aantal (goedgekeurde) waarnemingen, die onder mijn persoonlijke lijst wel 'gewoon' vermeld staan. Volgens mij heb ik ook de vinkjes in de blitz goed staan (openbaar).
Ik snap dat een escape waarneming niet mee gaat in de lijst en wellicht een dode Baars ook niet maar b.v. een 100% ijsvogel toch zeker wel?
Ik kijk uit naar een antwoord/uitleg.
Groene groet,  Peter

lukasverboom

Ik vermoed dat die waarneming (deze neem ik aan) net buiten het gebied wat je hebt ingesteld valt.
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

Peter Schiphof

Beste Lucas,

;D klopt idd, zit op het randje, nu snap ik de baars ook. Zou ik de grenslijn nu nog mogen verschuiven? mis anders een rijke oeverbiotoop (of is dat valsspelen).
Groet,  Peter

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Peter Schiphof op april 16, 2021, 21:24:45 PM
Beste Lucas,

;D klopt idd, zit op het randje, nu snap ik de baars ook. Zou ik de grenslijn nu nog mogen verschuiven? mis anders een rijke oeverbiotoop (of is dat valsspelen).
Groet,  Peter

Voor valsspelen is een regel nodig. In deze is er niet echt een regel, die verteld waar de grens van jouw gebied op houdt ;).

Ik zou lekker de grens iets verleggen, zodat de oevervegetatie met wat erin voorkomt ook meetelt. Als je vanaf je tuin/gebied een vogel waarneemt die niet recht boven je tuin/gebied vliegt, dan voer je die toch ook in vanaf je tuin, omdat je hem daar zag?

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Peter Schiphof

Hallo Henri,

Ik heb via de bewerk knop op de Bioblitz geprobeerd of de grens iets verlegt kan worden, blijkt niet het geval te zijn.
Iemand een tip?
Groet,  Peter

Peter Schiphof

Inmiddels gelukt :blink:
Via mijn gebieden en hierin opnieuw (polygoon drawing) de grenzen aangegeven. Blij mee!!

Henri van Dodeweerd

Citaat van: Peter Schiphof op april 17, 2021, 16:47:33 PM
Inmiddels gelukt :blink:
Via mijn gebieden en hierin opnieuw (polygoon drawing) de grenzen aangegeven. Blij mee!!

:duim:
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd