Roofvogel onbekend in de buurt van Valencia

Gestart door edokreuzen, april 15, 2021, 22:37:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

edokreuzen

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://observation.org/observation/210792245/.
1 Havik of Arend onbekend - Accipitridae spec. overvliegend, gezien
datum: 2020-12-09
locatie: Spain - Turís (ES)

foto's:





Alvast mijn hartelijke dank voor jouw/jullie determinatie: Edo Kreuzen.
Pluk de dag én haast u langzaam!!

Jacob Molenaar

Lastig, kwaliteit laat (uiteraard) ook te wensen over. Vleugelhouding doet me bij de laatste foto denken aan slangenarend, maar daar matcht de zwarte staartband van de eerste foto weer niet mee.
Je kunt het 'watermark' van je telefoon trouwens uitzetten in de instellingen als het goed is ;)
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

edokreuzen

Goede middag Jacob,

Hartelijk bedankt voor jouw reactie. Ik ben het helemaal met jou eens dat de kwaliteit van deze vier foto's aardig wat te wensen overlaat. En dat is nog min of meer een eufemisme :rolleye:. Een vriendin van ons woont in Turís, niet ver van Valencia. Zij heeft deze foto's met haar toestel genomen. Ik ga "dus" niet over de instellingen daarvan... Omdat zij benieuwd was/is, welke roofvogel zij hier over haar huis heeft zien vliegen én omdat ik er zelf eerlijk gezegd óók niet de juiste naam op weet te plakken, heb ik mij tot het forum gewend.

Met vriendelijke groet: Edo.
Pluk de dag én haast u langzaam!!

Wouter van Pelt

Krijg van de eerste foto een sterke indruk van Vale gier

OlivierO

Ik zou eerder Lammergier zeggen, voornamelijk omwille van de kleuren.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: OlivierO op december 06, 2021, 16:35:17 PM
Ik zou eerder Lammergier zeggen, voornamelijk omwille van de kleuren.

Die kleuren zou ik even niet in overweging nemen voor Lammergier als ik die staart bekijk...  ;)
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Rick van der Weijde

Citaat van: Wouter van Pelt op april 20, 2021, 11:03:01 AM
Krijg van de eerste foto een sterke indruk van Vale gier

Op mijn telefoon ook mijn eerste omgeving
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

Rob Koelman

De foto's bij de waarneming lijken onbewerkt. Door te croppen van de ORIGINELE* foto's kun je ongetwijfeld veel meer details zichtbaar maken...


*Foto's op waarneming.nl zijn vaak / bijna altijd verkleinde versies van de originele foto's. Daarmee verlies je dus details...
Met vriendelijke groet, Rob

Oenanthe

Lammergier mag je in de omgeving van Valencia rustig uitsluiten. Ik ben het eens met vale gier-voor wat het waard is met deze foto's.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips