Mandarijn eend vrouwtje met vreemd mannetje

Gestart door DavidL84, april 14, 2021, 18:08:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

DavidL84

Ik zag vandaag (volgens mij) een mandarijn eend vrouwtje maar zonder mandarijn eend mannetje. Het was echter wel een 'paartje'. Maar met wat voor mannetje? Ik kom er maar niet uit. Het lijkt een kuifeend maar hij had echt diepgroene kop en geen kuif. En heel opvallend knal rode/oranje ogen, niet geel. Ook duidelijke grens op de rug tussen zwarte bovenkant en grijze onderkant. Iemand?  (Foto's met telefoon door verrekijker)

datum: 2021-04-14
locatie: Haaren - Landgoed Eikenhorst (NB)

foto's:




Groetjes,

David

Jacob Molenaar

Er zit denk ik kuifeendenbloed in, maar waar die grijze en groene gloed vandaan komt durf ik niet te zeggen. Hoe dan ook verklaart dat de andere 'kant' van de hybride, want dat is het in elk geval.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Rick van der Weijde

Citaat van: Jacob Molenaar op april 19, 2021, 14:31:05 PM
..., maar waar die grijze en groene gloed vandaan komt durf ik niet te zeggen.

Carolina-eend?
Rick van der Weijde
Corotauria Nature Photography

Jacob Molenaar

Zou kunnen, al vind ik die op foto's meer op carolina-eend lijken dan deze vogel. Zie bijvoorbeeld de vorm, oogkleur en betrekkelijk duidelijke scheiding tussen 'wit' en zwart.
Hybride eend onbekend mag gelukkig altijd bij zulk soort vogels ;)
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)