sparrenkegels in gat

Gestart door Geum rivale, april 09, 2021, 19:45:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Geum rivale

Welk dier doet zoiets?
Kees van Reenen

Rob Koelman

Doet mij eigenlijk vooral aan Homo sapiens denken...  B)
Met vriendelijke groet, Rob

Geum rivale

Zou ook kunnen, eventueel in samenwerking met Canis lupus familiaris. Dus dit gedrag ken je niet van wilde dieren in Nederland?
Kees van Reenen

Rob Koelman

Citaat van: Geum rivale op april 09, 2021, 19:57:20 PMDus dit gedrag ken je niet van wilde dieren in Nederland?

Mij niet bekend, maar als iemand het wel kent hoor ik dat graag!

Gat oogt overigens nogal 'vierkant', wat gebruik van een spade suggereert...
Met vriendelijke groet, Rob

Geum rivale

Citaat van: Rob Koelman op april 09, 2021, 20:26:49 PM
Gat oogt overigens nogal 'vierkant', wat gebruik van een spade suggereert...
Dat zal aan de foto liggen, zo vond ik er in het veld niet uitzien. 't Was in een weinig gebruikt pad waar op meer plekken kuiltjes gegraven waren of strooisel weggekrabd (op één plek duidelijk door Ree). Maar dat sluit menselijk ingrijpen in dit geval natuurlijk niet uit.
Kees van Reenen

Rob Koelman

#5
Citaat van: Rob Koelman op april 09, 2021, 20:26:49 PMGat oogt overigens nogal 'vierkant', wat gebruik van een spade suggereert...

Citaat van: Geum rivale op april 10, 2021, 11:15:02 AM't Was in een weinig gebruikt pad waar op meer plekken kuiltjes gegraven waren of strooisel weggekrabd (op één plek duidelijk door Ree). Maar dat sluit menselijk ingrijpen in dit geval natuurlijk niet uit.

Uitgaande van mens als veroorzaker van de sporen:
Bij één kuiltje zou je nog aan een speurtocht of geocache kunnen denken, bij meerdere kuiltjes denk ik eerder aan iemand die met een metaaldetector heeft lopen zoeken. Die sparrenkegels zullen dan een latere 'toevoeging' zijn, bijvoorbeeld door spelende kinderen.
Met vriendelijke groet, Rob