onbekend vogeltje formaat tjiftjaf

Gestart door landloper, april 05, 2021, 11:19:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

landloper

Hallo,

Vogeltje formaat en vorm van een tjiftjaf maar dat was het zeker niet. Bovenzijde en staart egaal blauwgrijs met een vleugje donkergroen (zoals de staart van een koolmees die er vlak bij zat) Borst, meer kon ik niet zien, de onderzijde bleef verborgen want ik zag hem van boven, helder beige/oranje met een lichtere zoom. Geen oogstreep waar te nemen. Vogel scharrelde over de grond tussen struiken.
Ik kom niet tot een herkenning, iemand anders misschien een suggestie?

mvg
j de groot

Marijn de Weijer

Met vriendelijke groet,

Marijn de Weijer

landloper

nee, het was zeker geen heggenmus, die ken ik er wel uit.
j de groot

Merel

Waar en wanneer zag je deze vogel? En met waar bedoel ik een locatie dus tuin, plaats. Of heide, gebied. Is Blauwborst bijvoorbeeld een optie?
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer

frankneijts

Kom jongens, zonder een foto of geluidsopname is hier niet aan te beginnen, dit wordt nooit een zekere determinatie: jammer maar helaas.. Volgende keer proberen een fotootje te maken 'Landloper'!

P.S. Het enige wat nog zou kunnen helpen is als je met kleurpotloden een tekeningetje probeert te maken. Ik heb de ervaring dat dit soms verrassende resultaten op kan leveren ... B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Rob Koelman

Citaat van: frankneijts op april 08, 2021, 16:01:35 PMP.S. Het enige wat nog zou kunnen helpen is als je met kleurpotloden een tekeningetje probeert te maken. Ik heb de ervaring dat dit soms verrassende resultaten op kan leveren ... B)

Zeker...

Met vriendelijke groet, Rob

frankneijts

Ik tel 7 staartpennen Rob dus dat is iets heel bijzonders (of kan je dochter nog niet tellen ..?). B)

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Rob Koelman

Citaat van: frankneijts op april 08, 2021, 16:22:18 PMIk tel 7 staartpennen Rob dus dat is iets heel bijzonders. B)

Je vroeg toch om 'verrassende resultaten'?...   ;)
Met vriendelijke groet, Rob

Merel

Citaat van: frankneijts op april 08, 2021, 16:01:35 PM
Kom jongens, zonder een foto of geluidsopname is hier niet aan te beginnen, dit wordt nooit een zekere determinatie.
Ik ben een meisje ;) en dacht er beter even serieus op in te gaan. Moet zeggen, na de tekening van Rob is dat moeilijk. :P
Vriendelijke groet,
Merel Zweemer