welke uitwerpselen?

Gestart door hansbotix, april 04, 2021, 21:37:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

hansbotix


Bij deze wil ik vragen of te zeggen is van welk dier deze uitwerpselen zijn?
(Gezien Noordelijke Oeverlanden-Nieuwe Meer-Amsterdam)

Bij voorbaat dank, Hans Bootsma.

Rob Koelman

Grote kans op vos en anders hond...

Overigens is het formaat onduidelijk. Daarom altijd iets van een bekende grootte meefotograferen: meetlatje, euromunt, bankpasje, sleutelbos, etc.
Met vriendelijke groet, Rob

hansbotix

#2
Bedankt, ik zie op de site outdooridee.com een beschrijving staan van vossenuitwerpselen, en die komen hier tamelijk goed mee overeen:
1) gedraaid puntje aan één kant van de drol
2) bestaan soms uit keutels van 3cm die samen één drol vormen
3) vaak wit/grijs van kleur; dit komt door de botten en haren van bijv. konijnen

Konijnen zitten er zat op ons NME-centrum. Aan een stadsrand doen konijnen het prima doordat veel mensen hun overbodige konijnen dumpen. Mogelijk ontstaat hierdoor een soort groepsimmuniteit, want ook niet-behandelde dieren hebben hier niet zo veel last van virusziekten zoals elders. De konijnen zijn goed voor het gebied, maar niet zo goed voor de heemtuin rond het NME-centrum, dus laat die vos maar komen. Ik zal 'm op waarneming met een vraagteken zetten.

Gegroet,
        Hans Bootsma.

Oenanthe

In de duinen kom ik deze uitwerpselen dagelijks tegen. Inderdaad vos.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

hansbotix


Dank. Overigens w.b. de grootte: de grotere hondsdrafblaadjes (2cm of iets meer) en de elzenproppen (1,5cm?) zijn wel indicatief. Maar ik zal er proberen muntjes bij te leggen de volgende keer.