Raaf of zwarte kraai?

Gestart door BramB, april 03, 2021, 19:58:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

BramB

Hoi,

Zou iemand kunnen zeggen of dit een raaf of een zwarte kraai is?

https://waarneming.nl/observation/210003581/

Ik wacht al iets meer dan een maand op een beoordeling, maar helaas staat hij nog steeds op 'onbekend' en ik zou het heel graag weten =)...

Ik denk zelf een raaf in verband met:

- de grootte van de vogel (al is dat op een foto zonder referentiekader natuurlijk moeilijk te beoordelen)
- de grote snavel
- de bevedering die de snavel voor meer dan de helft bedekt
- de locatie (op 'Veluwezoom - Herikhuizerveld (GE)' worden raven het hele jaar door aan de lopende band gespot en goedgekeurd)

ObsIdentify heeft er moeite mee (bij de ene foto is het een magere 60% raaf, en bij de andere foto een magere 60% zwarte kraai). Foto's in de vlucht heb ik helaas niet kunnen maken, omdat de vogel afdaalde achter een heuvel en bij deze afdeling alleen van de zijkant te zien was, anders had een al dan niet ruitvormige staart makkelijker uitsluitsel kunnen geven. Een geluidsopname heb ik evenmin.

Alvast bedankt voor jullie kritische blik en ik beloof bij dezen dat ik niet boos zal worden als het volgens jullie een zwarte kraai is ;)...

Groeten,

Bram

Rob Koelman

De foto's bij de waarneming:



Met vriendelijke groet, Rob

BramB

Dank, Rob! Ik kijk uit naar jullie bevindingen =)...

Robert V.T

Raaf klopt :right: Bij deze ook goedgekeurd.
Groeten,

Robert van Tiel

BramB

Yes! Super dat je er zo snel naar kon kijken en bedankt voor de goedkeuring, Robert! Helemaal top!