Oostelijke Blonde Tapuit

Gestart door Pauljp, november 01, 2004, 11:32:44 AM

Vorige topic - Volgende topic

Pauljp

Gisteren kreeg ik een alert-mailtje van waarneming.nl, van de Oostelijke Blonde Tapuit van Schiermonnikoog. Maar nu kan ik deze waarneming nergens meer terugvinden. Hoe kan dat?

Daarnaast ben ik erg benieuwd waarom deze en eigenlijk ook de tapuit van de Eemshaven als zeker worden gepiept. Hoe sluit je Bonte Tapuit (Schier) en Oostelijke Blonde Tapuit (Eemshaven) uit?

Groeten, Paul

hiskodevries

die is weer ingetrokken.
Paul als je kiest voor "sms"  alerts ( die gaan ook gewoon via de mail) dan krijg je ook een alert als die gewijzigd of verwijderd wordt
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

redmar_woudstra

volgens mij is de oostelijke blonde tapuit nu een bonte tapuit geworden...
groet,
Redmar

hiskodevries

#3
De verwarring is compleet, op DBA:

Soort:    Westelijke Blonde Tapuit / Western Black-eared Wheatear / Oenanthe hispanica photo
Waarnemingsdatum:    31-10-2004
Plaats:    Oostelijk Eemshaventerrein
Provincie:    Groningen
Atlasblok:    034734
Waarnemer:    Vogellijn
Opmerkingen:    1 exemplaar adult vrouwtje. Vogel werd rond 16.00 uur opgejaagd door 2 onbekende personen en werd tot het donker niet meer gezien.

Oostelijke Blonde Tapuit / Eastern Black-eared Wheatear / Oenanthe melanoleuca photo
Waarnemingsdatum:    31-10-2004
Plaats:    De Marlijn, Schiermonnikoog
Provincie:    Friesland
Atlasblok:    023641
Waarnemer:    Vogellijn
Opmerkingen:    1 exemplaar 1e winter mannetje.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

redmar_woudstra

die oostelijke blonde is toch echt een bonte geworden....blijft lastig die tapuiten
groet,
Redmar

Thijs Fijen

en zeker als je ze niet iedere dag tegen komt. zoals de westelijke en oostelijke bonte tapuit.
Thijs Fijen

Edwin

Even uitleg wat betreft de nu Bonte tapuit, ik ben daar zondag geweest en we hebben de vogel uitgebreid bekeken, en eerst als oostelijke blonde  gedetermineerd, alhoewel onze eerste woorden bij de vogel waren : he dat lijkt wel een bonte.(in ieder geval geen westelijke blonde), maar bonte was moeilijker uit te sluiten maar keelvlek en borsttekening leken in het veld toch goed te passen op oostelijke blonde. maar eenmaal thuis bleek uit fotos dat het in het veld zo moeilijk zichtbare keelvlek toch verder doorloopt en het witte befje gezichtsbedrog was, het blijft moeilijk. Voorals nog is het een Bonte Tapuit.

Edwin

Vandaar ook dat je de waarneming niet meer kon vinden, ik heb de waarneming eerst gepost en niet veel later terug getrokken (ik heb op dat moment ook niet gedacht aan het sms systeem) en de discussie afgewacht , volgens mij is er nu geen mogelijkheid om een waarneming via het sms systeem in te trekken, of vergis ik mij hier in, mijn excuus hiervoor maar ik zag geen andere mogelijkheid, had mischien de waarneming met een vraagteken kunnen posten maar heb hier in dit geval niet voor gekozen.

hiskodevries

#8
Edwin, bij wijzigen of verwijderen van een ge "sms" te waarneming wordt wel degelijk een "sms" je verstuurt, moet je wel aangeven dat je er gebruik van wilt  maken.

Even een testgeval ingevoerd zwarte kraai:
Alert via waarneming.nl|Zwarte Kraai|1|314852|J|Utrecht - Centrum|
Na verwijderen:
sms TEST INTREK alert via waarneming.nl
Ingetrokken: Zwarte Kraai |Utrecht - Centrum
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0