Kennemerduinen

Gestart door Pim, april 15, 2004, 21:45:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Pim

Buiten het weekend om zou je de Kennemerduinen bijna een nationaal park kunnen noemen (wat het ook is trouwens!). Langs het Vogelmeer liepen diverse kleine plevieren elkaar achterna, je kon duidelijk hun gele oogring zien.

Verder wordt de insektachtige roep van de sprinkhaanzanger steeds algemener en in veel struiken zat een mannetje roodborsttapuit te zingen. Een zeer fraaie vogel om te zien vind ik eigenlijk.

Bij het Duinmeer moest ik even geduld opbrengen om alle zes de geoorde futen te zien. In de oosthoek zwom een kuifduiker in zomerkleed. Een andere vogelaar zag dat deze bijna door een havik uit het water werd gepakt. Twee vrouwtjes brilduiker hebben veel moeite om het vertrouwde Nederland te verlaten.

Op het strand vlogen vier bontbekplevieren op. Jammer dat het Noordzeestrand zo druk bezocht wordt anders zouden ze op deze plek zeker tot broeden komen.
Bij het Kennemermeer zong een blauwborst uit volle borst, wat een beauty!! Ook mijn eerste tapuit dit jaar. Veel kneutjes!

Vraag: welke vogel hoorde ik het meest in het duingebied (Bob mag niet meedoen want die weet het antwoord al)

A. Tjiftjaf
B. Kneu
C. Heggenmus
D. Fitis
E. Graspieper
F. Grijze gors

Prijs: De eer!!

groetjes,

Pim :)  
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

BWoets

Het begint met Grijze en eindigt op Gors  :P  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Pim

Bob jij bent gediskwalificeert, spelbederf :censored:
:sorry:  
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

hiskodevries

Pim, nu moet ik toch eens heel boos worden op je. lees ik in je verslag dat al die vogels zo mooi zaten te zingen.
En wat zie ik in de lijst: ter plaatse  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je houdt zo mooie dingen tegen.
Kijk eens op dit overzicht
oudemolen
En zie wat voor mooie dingen je ziet bij een juiste codering. Over een tijdje komen daar ook de zekere territoria bij. :gun:  
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Erik Kleyheeg

Die Grijze Gors moet ik natuurlijk heel serieus nemen, daarom ga ik maar voor lettertje D. Overal zitten zoveel Fitissen te zingen! :)

Groeten,
Erik

-Arthy-

ik ga voor B :)

En ik hoop die grijze gors natuurlijk  :D  
Rick Gevers

Pim

:sorry:

Hisko waarnemingen zijn aangepast!  
:gun: (ik schiet wel terug hoor)
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

hiskodevries

nu de rest van de waarnemers nog trainen :)  
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Pim

#8
Erik is de winnaar van mijn mini-vogelkwis.
De vogel die ik het meest hoor zingen in de duinen is overduidelijk de FITIS!! Vervolgens tjiftjaf en kneu.

En die grijze gors houdt zich stil  :gap:
met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

BWoets

Hoor ik dan nooit grijze gorzen? :gap:  
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

-Arthy-

CiteerHoor ik dan nooit grijze gorzen? :gap:
Nee bob, dat zijn Canadese Kraanvogels  :hehe:  
Rick Gevers