buizerd

Gestart door melae003, mei 20, 2008, 13:13:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

melae003

Kan iemand mij vertellen of dit een ruigpootbuizerd is
Foto's zijn van ver genomen vandaar de onzekerheid
bvd Toon
Groet'n Toon

melae003

nog een plaatje
Groet'n Toon

Justin Jansen

Foto's zijn vaag, maar op plat 1 is een lichte buik te zien, en ontbreken dus polsvlekken, dus na mijn mening een Buizerd en geen Ruigpootbuizerd.
M.v.g., Justin Jansen

melae003

Ja, ze zijn wel erg vaag
Ik dacht wel polsvlekken te zien maar ik heb de buik over het hoofd gezien
Bedankt Justin

Groet'n Toon
Groet'n Toon

BWoets

Volgens mij zie ik wel degelijk polsvlekken, een donkere buik en een lichte borst + kop. Donkere achtervleugelrand, witte staart met donkere eindband en lichte vensters op de bovenvleugels.

Dat van die buik/borst is wel wat wazig overigens..

Ik zou een 2kj RPB niet zo snel afschrijven...... maar of we er met zo'n foto met zekerheid uitkomen is een 2e.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

melae003

Beste Bob
Beter om maar niet te plaatsen of op onzeker?

Groet'n Toon
Groet'n Toon

BWoets

CiteerBeste Bob
Beter om maar niet te plaatsen of op onzeker?

Groet'n Toon
Eerst maar eens afwachten wat anderen er van zeggen.. misschien zie ik wel iets verkeerd of over het hoofd.. dat gaat best snel met zulke foto's.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

DanielS

Ik denk dat ik ook polsvlekken zie.. maar ik kan niets uitsluiten
Daniel

steenl

Buizerds zijn heel variabel.
Ik zie ook polsvlekken, maar die kan Buizerd ook hebben.
Het kan een Ruigpoot zijn, maar Buizerd is zeker niet uitgesloten.
Is een gevalletje. Jammer maar helaas. Je hebt echt betere foto's nodig.
Toon is dit een vogel uit de Mastenbroekerpolder? Daar zit nl een look-a-like ruigpoot, maar is toch echt een Buizerd.
Ik ga met Justin mee. Buizerd.

teunvankessel

Dit lijkt me een Buizerd, want de kopkap is bruin en (lijkt) scherp afgesneden op de borst, ook is de vlek op de buik bruin en niet zwart.
Groet Teun
Jizz-birder

Hoaxbirders

BramtK

Ik zie een donkere borst, daar onder een licht baan dwars over de buik en daar weer onder de rest van de buik donker, typisch voor Buizerd. Polsvlekken kan ook uitstekend op Buizerd. Vogels lijkt verder niet bijzonder langvleugelig. Buizerd dus.

Bram  
Groeten,

Bram ter Keurs

frankneijts

Ook een Buizerd heeft polsvlekken. 't Is een adulte vogel (solide achterrand vogel) en dan kan het buikschild bij RPB variëren: vrouwtjes meestal ongeveer als jonge vogels (groot, solide) mannetjes vaak kleiner en soms beperkt tot alleen de flanken. Maar dit lijkt een wat onregelmatige tekening en dat klopt niet erg voor RPB. Ook mist de vogel de lichte basis van de handpennen bovenop en de staart is ook al meer die van een bonte Buizerd. En dat is het ook volgens mij.....
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

melae003

CiteerBuizerds zijn heel variabel.
Ik zie ook polsvlekken, maar die kan Buizerd ook hebben.
Het kan een Ruigpoot zijn, maar Buizerd is zeker niet uitgesloten.
Is een gevalletje. Jammer maar helaas. Je hebt echt betere foto's nodig.
Toon is dit een vogel uit de Mastenbroekerpolder? Daar zit nl een look-a-like ruigpoot, maar is toch echt een Buizerd.
Ik ga met Justin mee. Buizerd.
Hoi Lennaert

Nee, deze heb ik bij het Fochterloerveen gezien
Ging allemaal erg snel
Ik denk dat ik maar niet plaats
De soort heb ik een poosje terug al wel een paar keer gezien in de Mastenbroekerpolder aan de groene steeg en bij Westenholte

Groet'n Toon
Groet'n Toon

BWoets

Citeer't Is een adulte vogel (solide achterrand vogel)
Dat zijn nuttige dingen om te weten..

En dat het een Buizerd is kan ik helemaal mee leven.. en dat die polsvlekken hebben was ik ook van op de hoogte, alleen op basis van de genoemde kenmerken van Justin vond ik hem wel heel snel afgeserveerd.
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

melae003

Ik denk dat inmiddels het "neusje van de zalm " over de foto's hebben gebogen en ik hou het maar op een gewone zeeeer wazige buizerd
Bedankt allemaal

Groet'n Toon ;)  
Groet'n Toon