Gedrag Steppekiekendief/Zilvermeeuw

Gestart door Remco Baar, maart 03, 2021, 15:21:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Remco Baar

Hallo, gistermiddag 2-3-2021  15:00hr zag ik boven ons woongebied (Alma-polder, Bedum) een flinke en verspreide groep (roof?)vogels. Ze vlogen op de thermiek en dreven ver uit elkaar en weer richting elkaar richting het Zuid-Oosten. Helaas geen camera maar wel een verrekijker. Ze waren van kop tot staart zuiver wit aan de onderzijde, vleugels ook en alleen een bruine/zwarte punt op het uiteinde van de vleugels. Zoekende op internet kwam ik op de mannetjes SteppeKiekendief. Het lijkt me echter sterk dat er een groep van meer dan 20 hier rond zweefde. De waarnemingen die hier geregistreerd zijn gaan nooit over groepen.
Verder lezende werd aangegeven dat deze in de hoogte vliegend ook wel verward wordt met Zilvermeeuwen.
Maar dan vraag ik mij af...Zweven Zilvermeeuwen ook grote cirkels en lange afstanden op de thermiek? Qua zweefgedrag zag het eruit zoals Buizerds zweven en cirkelen op de thermiek.

Acht iemand het mogelijk dat het Steppekiekendieven waren of zijn Zilvermeeuwen toch het meest waarschijnlijk?

Met vriendelijke groet, Remco Baar
Met vriendelijke groet,
Remco Baar

Cygnus

20 Steppenkiekendieven zullen het in ieder geval niet zijn.
Met vriendelijke groeten,
Trinus Haitjema

Guus Peterse

Zilvermeeuwen zwevend op thermiek kan prima. 20 steppekiekendieven is inderdaad uitgesloten.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Remco Baar

Ok, dank jullie wel voor de bevestiging van onze vermoedens.
Met vriendelijke groet,
Remco Baar