Weet iemand wat voor vlinder dit zou kunnen zijn?

Gestart door Rayan Majoor, maart 02, 2021, 12:04:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/208147076/.
1 Microvlinder onbekend - Microlepidoptera spec. imago, dood, gezien
datum: 2020-08-11
locatie: A12 - Ginkel (GE)

foto's:


(P.S. ik vraag het eerst even op het macro-forum, aangezien niet weet of het een macro of micro is en hier volgens mij meestal meer mensen met generalistische vlinderkennis kijken)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Maarten Willems

Vriendelijke groet!

Maarten Willems

Rayan Majoor

Poe, knap bedacht, die zou nooit bij me opgekomen zijn.
Maar ik ben bang dat ik het er niet mee eens ben. Bepaalde details komen gewoon net niet overeen: de schubben die nog op de vlinder zitten zouden wel erg verbleekt zijn (zou op zich nog kunnen), de kop lijkt me wat aan de kleine kant en de voornaamste bocht in de voorvleugelrand zit bij de koraalbladroller op het midden van de voorvleugelrand, terwijl 't bij deze vlinder erg richting de vleugelpunt is. Helaas kan ik me niet echt meer herinneren hoe groot de vlinder was, maar ik krijg de indruk dat ie ook net wat groter is (formaat van een klein uiltje of een van de grotere grasmotten, denk aan Udea-formaat). Maar kan ik me dus in vergissen.

In ieder geval al bedankt voor de reactie. Ik ben benieuwd naar verdere reacties en we houden de koraalbladroller nog wel even in gedachte (zonder betere opties) :duim:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Elachista

Groet,
Tymo

Rayan Majoor

Hmm, zeker geen slechte optie. Denk dat je nog best wel eens gelijk kunt hebben, zeker als je vergelijkt met deze foto! Zou ie wel net wat kleiner moeten zijn dan ik dacht, maar zoals al eerder gezegd was ik niet zeker van het formaat.
Bedankt! :duim:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl