Vetplantje, of toch een of ander mos?

Gestart door Rayan Majoor, maart 01, 2021, 10:25:56 AM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/208092477/.
50 Crassula spec. vegetatief, veldwaarneming
datum: 2020-08-05
locatie: Barneveld - Klein Bylaer (GE)

foto's:



Groeide tussen de zonnedauw in stuk heidegebied dat 's winters onder water loopt en 's zomers erg droog is
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rien Ondersteijn

Het zóú misschien Mosbloempje geweest hebben kunnen zijn [ evengoed iets anders zoals een Epilobium] , maar de beste manier om erachter te komen is terug gaan óf destijds een stukje opkweken.
Groene groe[n]tjes.Rien.

Rayan Majoor

Te onzeker van deze foto's dus. Was meer 'bijvangst' op m'n foto's... maar waarschijnlijk kom ik hier nog wel eens dus zal dan wat meenemen om op te kweken :duim:
Vraag me wel af wanneer deze echt groot worden op deze plek: op m'n foto's zijn dit de grootste die er stonden en dit is al in augustus, terwijl 's winters de grond onder water staat. Groeit ie dan zo snel dat ie tussen augustus en herfst/winter in bloei komt te staan?
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rien Ondersteijn

Zeer waarschijnlijk overwintert ie in deze of wat vollere vorm en komt dit jaar tot bloei.
Groene groe[n]tjes.Rien.

Rayan Majoor

Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Rien Ondersteijn

Groene groe[n]tjes.Rien.

Pluijm

Ziet er uit als kiemplantjes van Sphagnum, wordt niet vaak gezien geloof ik. De kapvormige bladtop wijst op sectie Palustre.
Met vriendelijke groet,
Arno van der Pluijm

Rayan Majoor

Ah, leuk! Er groeit in dit gebied zeker veenmos, dus dat is goed mogelijk. Gaan we eens kijken of er op die exacte plek verder ontwikkelde mosplantjes groeien als ik daar weer eens kom :duim:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl