nog een pop gevonden

Gestart door fransaar, februari 16, 2021, 15:59:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

fransaar

Ik vond nog een pop op mijn HD uit 2017  weet iemand van welke vlinder ?
Ik hou eigenlijk nooit bij waar ik ze gefotografeerd heb, 99% is in europa  verder maakt mij dat niet zoveel uit.

Alvast bedankt

bas.drost96

Citaat van: fransaar op februari 16, 2021, 15:59:12 PM
[...] 99% is in europa  verder maakt mij dat niet zoveel uit.

Alvast bedankt

Qua determinatie maakt het wel erg veel uit want ieder land heeft zijn eigen fauna ;). Nederland heeft bijvoorbeeld zo'n 50 soorten dagvlinders (maar in totaal wel 2400 soorten vlinders), Zweden heeft zo'n 100 soorten dagvlinders, Polen 130, Griekenland 220 en  Frankrijk zelfs 260 om maar even wat populaire vakantielanden te noemen. Zonder een locatie bij wordt het wel erg lastig om te beginnen met zoeken...
Groeten,
Bas
Totaal 4075 soorten op waarneming.nl ingevoerd

Admin bladvlooien

gbeersma

Daar komt bij dat je waarneming nu wetenschappelijk gezien geen enkele waarde heeft. Zonde.
Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

Marc de Winkel

Rups Limenitis reducta? Mvg, Marc
Mvg, Marc de Winkel

Rayan Majoor

#4
Citaat van: Marc de Winkel op februari 16, 2021, 19:05:31 PM
Rups Limenitis reducta? Mvg, Marc

Helemaal :duim:  (zolang het tenminste binnen Europa is)


Citaat van: fransaar op februari 16, 2021, 15:59:12 PM
Ik hou eigenlijk nooit bij waar ik ze gefotografeerd heb, 99% is in europa  verder maakt mij dat niet zoveel uit.

Maar weet je dan ook niet meer wanneer je naar welk land op vakantie bent geweest? Als je heel vaak op vakantie gaat kan ik dat begrijpen, maar zelf ga ik bijvoorbeeld hoogstens twee keer per jaar op vakantie naar het buitenland en zelfs al heb ik de vakanties tot nu toe zelf nog nooit gepland (anders kon ik ook terugzien wat ik geboekt heb) en ik heb er geen problemen mee om (misschien met een beetje moeite) te achterhalen wanneer ik in welk land ben geweest. Toevallig is deze rups binnen Europa op uiterlijk wel te determineren, maar stel dat je een van de weerschijnvlinders als rups vindt (Apatura iris of A. ilia) en je weet de waardplant niet, dan kan het heel veel uitmaken in welk land je de rups gevonden hebt.
En als je het echt niet weet, zou ik de vraag toch eerder op het forum voor vlinders in het buitenland plaatsen. Op dit forum suggereer je dat je een vraag hebt over een volwassen vlinder in Nederland of Belgiƫ, terwijl er een rups (door jou vermoed als pop) op staat van een soort die niet in Nederland en Belgiƫ voorkomt.

En dit is niet bedoeld om vervelend te doen of als persoonlijke aanval, meer om het belang van de vindplaats duidelijk te maken en je aan te moedigen in ieder geval een poging te doen om te achterhalen waar je een foto hebt gemaakt.
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl