Meldingen trage server of 502-/groene specht-errors

Gestart door Jan Borst, februari 16, 2021, 14:07:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Martijn van Sluijs

Kaartjes en/of waarnemingen laden niet in pending validation, deels groene spechten bij laden van pagina's en beeldherkenning werkt sporadisch en/of langzaam.
Vriendelijke groeten,
Martijn

Alex Kwak

We hebben/hadden een ernstige verstoring. Zo te zien heeft een snelle work-around voor nu geholpen. We houden het in de gaten.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jp4u

21:35   de groene specht is ook weer terug
re

nielseimers

Beste jp4u, stop eens met meldingen maken die alléén voor jou gelden. Het is jouw probleem, niemand anders heeft er last van.

Ga eens te rade bij jouw internetaanbieder.


Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

frkvh

Volgens mij zit jp4u zelf achter een firewall   :rolleye:
When seeking truth the answer is the road
When seeking wisdom the journey is your home
-- Sam Herring

nielseimers

De website (zowel oude als nieuwe) ligt er voor mij uit.

Matthijs Molenaar

Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

nielseimers


nielseimers

De website doet erg traag vandaag, het wisselt sterk, maar soms duurt het laden van pagina's, foto's, kaarten en soortnamen erg lang.

ruut

#343
Dat was vannacht al het geval, na invoeren van foto geen NIA reacties. Foto weghalen en opnieuw invoeren lukte dit meestal wel. Eventuele wijzigen gingen of niet-of erg traag.

nielseimers


ruut

Citaat van: ruut op juli 21, 2022, 15:34:06 PM
Dat was vannacht al het geval, na invoeren van foto geen NIA reacties. Foto weghalen en opnieuw invoeren lukte dit meestal wel. Eventuele wijzigen gingen of niet-of erg traag.
begint echt hinderlijk te worden. merendeel van de ingevoerde foto's krijg ik geen reactie van NIA.
foto weghalen en opnieuw invoeren lukt het meestal wel. het indienen/bevestigen van de waarneming laat ook lang op zich wachten.
graag herstellen

Alex Kwak

Citaat van: ruut op juli 24, 2022, 02:12:35 AM
Citaat van: ruut op juli 21, 2022, 15:34:06 PM
Dat was vannacht al het geval, na invoeren van foto geen NIA reacties. Foto weghalen en opnieuw invoeren lukte dit meestal wel. Eventuele wijzigen gingen of niet-of erg traag.
begint echt hinderlijk te worden. merendeel van de ingevoerde foto's krijg ik geen reactie van NIA.
foto weghalen en opnieuw invoeren lukt het meestal wel. het indienen/bevestigen van de waarneming laat ook lang op zich wachten.
graag herstellen

Ik zal maandag vragen om de logfiles in te duiken om te zien wat er aan de hand is.
Zelf heb ik overigens geen enkele traagheid ondervonden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

ruut

Citaat van: ruut op juli 24, 2022, 02:12:35 AM
Citaat van: ruut op juli 21, 2022, 15:34:06 PM
Dat was vannacht al het geval, na invoeren van foto geen NIA reacties. Foto weghalen en opnieuw invoeren lukte dit meestal wel. Eventuele wijzigen gingen of niet-of erg traag.
begint echt hinderlijk te worden. merendeel van de ingevoerde foto's krijg ik geen reactie van NIA.
foto weghalen en opnieuw invoeren lukt het meestal wel. het indienen/bevestigen van de waarneming laat ook lang op zich wachten.
graag herstellen
vannacht geen problemen ondervonden bij invoeren foto's en vorstellen NIA
werkt weer lekker zo ;)

nielseimers


ruut

Weer terug bij af. Na 00.30 uur werkte de NIA weer niet. Na foto weghalen en opnieuw invoeren werd NIA weer actief. Lijkt mij toch 'n fout in het systeem.
Graag nakijken en herstellen met dank, ruut

Matthijs Molenaar

13:07 De oude site ligt er uit en de regionale sites ook. Heb ik de laatste tijd vaker! De nieuwe site doet het wel gewoon.

Komt dit omdat er niet meer geüpdatet wordt bij de oude site? Volgens mij ben ik lang niet de enige die de oude site nog vaak gebruikt.
Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

frankaroos

Citaat van: Matthijs Molenaar op augustus 16, 2022, 13:09:14 PM
13:07 De oude site ligt er uit en de regionale sites ook. Heb ik de laatste tijd vaker! De nieuwe site doet het wel gewoon.

Komt dit omdat er niet meer geüpdatet wordt bij de oude site? Volgens mij ben ik lang niet de enige die de oude site nog vaak gebruikt.

Ik gebruik altijd nog utrecht.waarneming.nl om verschillende redenen, mede ook omdat bepaalde functionaliteiten nog niet (ooit nog?) geïmplementeerd zijn in de nieuwe site.

Matthijs Molenaar

Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

Matthijs Molenaar

Citaat van: FrankR op augustus 16, 2022, 13:22:27 PM
Citaat van: Matthijs Molenaar op augustus 16, 2022, 13:09:14 PM
13:07 De oude site ligt er uit en de regionale sites ook. Heb ik de laatste tijd vaker! De nieuwe site doet het wel gewoon.

Komt dit omdat er niet meer geüpdatet wordt bij de oude site? Volgens mij ben ik lang niet de enige die de oude site nog vaak gebruikt.

Ik gebruik altijd nog utrecht.waarneming.nl om verschillende redenen, mede ook omdat bepaalde functionaliteiten nog niet (ooit nog?) geïmplementeerd zijn in de nieuwe site.

De regiosites zijn nog niet vernieuwd, maar ik bedoelde de oude site van heel Nederland.
Met vriendelijke groet,
Matthijs Molenaar.

Levenslijst Waarneming.nl

When nothing goes right, go left (Martha Cecilia)

nielseimers

De website is vandaag echt uitzonderlijk traag. Soms werkt hij snel, maar vaak zeer langzaam.

Maico Weites

Erg lastig valideren vandaag. Veel groene spechten.
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

nielseimers

Zojuist teruggekomen van een dagje struinen. Het uploaden van mijn foto's gaat echt uitzonderlijk traag.

Jan Mudde

 18.IX.2022 om 15:18 uur Groene specht bij aanroepen eigen waarneming. Heb waarneming.nl al meer dan een uur probleemloos open staan en er mee aan het werk. Grtz Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

arnoldwijker


nielseimers

Constante groene spechten, mislukte validaties en soortsuggesties die niet laden.