validatie waarnemingen

Gestart door johnvanwesemael, februari 15, 2021, 12:18:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

johnvanwesemael

Op 4/2/2021 ben ik vanuit Bornem naar de Marais d'Harchies gereden. Prachtige locatie. Maar wat met de validaties van mijn waarnemingen? Ik heb 4 onzekere waarnemingen ingevoerd (met een ?) en nu zijn  die nog niet gevalideerd. Is er een probleem met valideren in de provincie Henegouwen?

Henri van Dodeweerd

Of er problemen zijn in die regio weet ik natuurlijk niet. Maar redenen kunnen zijn:

- Foto's niet goed genoeg voor validitatie (kwaliteit, kenmerken niet allemaal zichtbaar, etc.)
- Een soortgroep waarvoor geen/te weinig validatoren voor zijn.
- De validator van die groep heeft naast het valideren nog een sociaal leven/werk/hobby etc. en is er nog gewoon nog niet aan toegekomen.

Als je zelf graag zekerheid wilt over de validatie, dan kun je uiteraard hier op het forum navraag doen (optie: Hulp forum). Er zijn hier genoeg mensen die je willen/kunnen helpen bij de determinatie en je mogelijk zekerheid kunnen geven.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

SlechtValk

Zie ook https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,36932.msg699127.html#msg699127

CiteerOp info@ komen geregeld vragen binnen zoals 'mijn foto staat al ... dagen op de site maar is nog steeds niet goedgekeurd'
'waarom is mijn waarneming nog niet goedgekeurd'
'gisteren hebben we met 4 mensen een Zeearend gezien van drie is deze wel goedgekeurd en die van mij niet'

Het beoordelen gebeurt door vrijwilligers die dit geheel belangeloos in hun vrije tijd doen (applaus !)  via een aantal speciale schermen waar op volgorde van invoerdatum de te beoordelen waarnemingen getoond worden. Een waarneming verdwijnt pas uit die schermen als deze door een admin van status is veranderd.

Elke dag komen tussen de 1000-5.000 foto`s binnen.

Meer info bij de post in de link ;)
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.