Iemand enig idee welke vlinder?

Gestart door mmgmaas, februari 15, 2021, 09:50:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

mmgmaas

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/207271057/.
1 Macronachtvlinder onbekend - Heterocera indet. imago, binnenshuis
datum: 2021-02-14
locatie: Balkbrug - Den Oosterhuis (OV)

foto's:


Deze pas uitgeslopen nachtvlinder kroop binnen over de grond. Moet wel uit een binnengehaalde bloempot gekropen zijn. Geen idee wat het kan zijn. Iemand enig idee?
Alvast dank.
Maud Maas Geesteranus



Rayan Majoor

Heb je wellicht nog meer foto's en een idee van formaat (vergelijkbaar met bekende soorten als meriansborstel, buxusmot, bonte brandnetelmot, ...)? Zo wordt het vrij lastig.
Met o.a. de zwarte voorkant van het borststuk deed het me in eerste instantie aan een tandvlinder denken (bijvoorbeeld de Clostera-soorten), maar die is het volgens mij niet. Lijkt qua vleugeltekening ook wel op de meriansborstel, maar daarvoor zijn de poten wel erg kaal (hoewel dat ook door problemen met uit de pop komen te maken kan hebben). Wellicht met wat tijd (en misschien een goede ingeving van iemand) kunnen we misschien wel op een soortnaam komen, maar extra foto's zouden het wel erg veel makkelijker maken
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

mmgmaas

Nog een paar foto's in bijlagen. Zal niet veel helpen vrees ik. Het lijfje is 2,5 cm. Zal het beestje nu maar uit lijden verlossen, want tot mijn verbazing leeft het nog.
Als altijd, dank voor je reactie.

Groet,
Maud

Rayan Majoor

Hmm, deze foto's versterken wel mijn vermoeden van (vrouwtje) meriansborstel
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

mmgmaas

Jammer dat het zo mislukt is. Maar dank voor je suggestie, houden we het dan maar op.