Hoofdmenu

vervaagd?

Gestart door Jeroen Hoek, februari 10, 2021, 09:52:19 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Hoek

Hoi!
Ik vroeg me af waarom de ijsvogel ineens op vervaagd staat
met vriendelijke groet, Jeroen

Maarten Hotting

Kijk even in het nieuwsoverzicht op de voorpagina van waarneming.nl  ;)

CiteerVogels hebben het moeilijk.
Met deze vorst hebben vogels het moeilijk om hun kostje bij elkaar te scharrelen. Het is daarom noodzakelijk om vogels zoveel mogelijk met rust te laten. Ga niet speciaal op zoek naar lokaties waar deze soorten foerageren om ze van dichtbij te zien en/of te fotograferen.

Preventief worden waarnemingen van houtsnip, watersnip, bokje, roerdomp en ijsvogel verborgen.
Groet,
Maarten

Jeroen Hoek

ik denk dat ze nou wel weer 'van het slotje af mogen', de winter is nu wel voorbij
met vriendelijke groet, Jeroen

SlechtValk

Citaat van: Jeroen Hoek op februari 18, 2021, 19:45:27 PM
ik denk dat ze nou wel weer 'van het slotje af mogen', de winter is nu wel voorbij

Op diverse plekken ligt nog ijs...

Maar uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het wel in de planning staat om deze tijdelijke calamiteitenembargo's binnen afzienbare tijd weer op te heffen.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Jacob Molenaar

Citaat van: SlechtValk op februari 19, 2021, 00:44:02 AM
Citaat van: Jeroen Hoek op februari 18, 2021, 19:45:27 PM
ik denk dat ze nou wel weer 'van het slotje af mogen', de winter is nu wel voorbij

Op diverse plekken ligt nog ijs...

Maar uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat het wel in de planning staat om deze tijdelijke calamiteitenembargo's binnen afzienbare tijd weer op te heffen.
Zie nog maar een houtsnip te vinden, zodra het begon te smelten waren ze, net zo snel als het ijs, verdwenen hier. Je snapt niet waar ze allemaal gebleven kunnen zijn ;)
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)