Mannetje Coccoidea (Hemiptera dus)

Gestart door M.Vullings, februari 03, 2021, 11:38:16 AM

Vorige topic - Volgende topic

M.Vullings

Welk klein beestje zit hier naast de wantseneitjes?
Geen idee in welke familie ik moet zoeken, dacht het makkelijk te vinden met de twee staartjes, maar dat is niet gelukt.
De foto is helaas niet al te scherp.
Met vriendelijke groet, Margot & Geert
Onze waarnemingen worden op verschillende invoerportalen doorgegeven.

ectemnius

Beste Margot & Geert,
De staartjes maken het toch wel makkelijk, lijkt me. Dit lijkt een Ephemeroptera (Eendagsvlieg). In de familie Caenidae (https://waarneming.nl/familie/view/12043) zitten een aantal erg kleine beestjes geloof ik. Maar of die zo klein zijn...
Beestjes die wel erg klein zijn: Coccoidea. Van sommige hebben mannetjes staartdraden, geen idee welke families precies...
Groetjes,
Elias

M.Vullings

Bedankt voor het antwoord, ik ging er van uit dat eendagsvliegen veel groter zijn dan dit beestje idd.
Dit is echt een heel kleintje, zie grootte m.b.t. het eikenblad.
Met vriendelijke groet, Margot & Geert
Onze waarnemingen worden op verschillende invoerportalen doorgegeven.

M.Vullings

Geen idee waarom dit topic nu verplaatst is naar wantsen?
Het gaat om het vliegje niet om de wantseneitjes.
Met vriendelijke groet, Margot & Geert
Onze waarnemingen worden op verschillende invoerportalen doorgegeven.

Arp

Omdat het een Hemiptera is (mannetje Coccoidea) en bij de Wantsen etc etc dus op z'n plek is  O0
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

M.Vullings

#5
Citaat van: ectemnius op februari 03, 2021, 12:45:31 PM
De staartjes maken het toch wel makkelijk, lijkt me. Dit lijkt een Ephemeroptera (Eendagsvlieg). In de familie Caenidae (https://waarneming.nl/familie/view/12043) zitten een aantal erg kleine beestjes geloof ik. Maar of die zo klein zijn...
Beestjes die wel erg klein zijn: Coccoidea. Van sommige hebben mannetjes staartdraden, geen idee welke families precies...
Groetjes,
Elias
Sorry Elias en Arp, bovenstaande heb ik verkeerd begrepen.
Bedankt, heel leuk, nooit geweten dat dopluizen er ook zo uit kunnen zien i.p.v. "dopjes", weer wat geleerd.
Met vriendelijke groet, Margot & Geert
Onze waarnemingen worden op verschillende invoerportalen doorgegeven.