Paul, ik snap je punt, je overwegingen en ga daar ook een heel eind in mee in hoe ik er persoonlijk over denk. Ik denk wel dat je hier dus weer een hele zwik 'discussiesoorten' gaat krijgen (even uit de losse pols een aantal soorten waarover je dan kan discussieren: Tamme kastanje, Klein springzaad, flink aantal hakvruchtakkerkruiden b.v. Kleine wolfsmelk, Esdoornganzevoet, tandzaden (in Zwitserland bijvoorbeeld vrijwel beperkt tot akkers), Muurganzevoet, weten we zeker dat Taxus nooit uitgestorven is in ons land etc. etc?). Nu is in alle discussiegevallen wel uiteindelijk consensus te krijgen (het is niet mijn bedoeling hier nu over soorten te gaan discussieren) en als we dat niet krijgen vind ik het ook prima dat we bij wijze van spreken jouw mening de doorslag laten geven (vindt ik echt prima als we dat met zijn allen beslissen!). De huidige aanpak is echter bedoeld voor transparantie. Daarbij is gekozen voor een jaartalsgrens. Mijns inziens helder, veel transparanter wordt het niet. Ik denk dat die aanpak een goede is omdat er anders discussie over soorten blijft. Het is duidelijk dat de status die daaruit vloeit voor een aantal soorten vreemd voelt (voor welke soorten het vreemd voelt, hangt dus af van persoonlijke overwegingen die voor iedereen weer anders kunnen zijn). Dit is een consequentie van de gekozen werkwijze waarover van tevoren uitvoerig gediscussieerd is.