Hoofdmenu

onbekende plant

Gestart door frkvh, januari 03, 2021, 11:53:20 AM

Vorige topic - Volgende topic

frkvh

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarnemingen.be/observation/204925299/.
1 Plant onbekend - Plantae indet. in herbarium
datum: 2020-12-31
locatie: Aalst (Aalst) (OV)

foto's:




When seeking truth the answer is the road
When seeking wisdom the journey is your home
-- Sam Herring

Rien Ondersteijn

Ik vind het nogal Koriander-achtig..Heeft de waarnemer de plant meegenomen? En zo ja-in zijn geheel?
Bij Koriander zijn de onderste [deel]bladeren minder fijn van structuur.
Groene groe[n]tjes.Rien.

Willemien Troelstra

In de notities bij de waarneming staat 'geen geur' dan vallen er diverse opties af.
Eventueel een onderwaterbladversie van een van de schermbloemen die in/langs het water groeit? (Al herken ik er in ieder geval geen Grote watereppe in en volgens mij ziet ook het onderwaterblad van Watertorkruid er anders uit.

Oppotten en afwachten ...?
groet, Willemien Troelstra

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

Willemien Troelstra

Geen schermbloem; dat is een goed idee. Als de bladsteel onderaan niet schedeachtig verbreed is is dat een aanwijzing in die richting.
groet, Willemien Troelstra

Rien Ondersteijn

Voor een Adonis vind ik het tijdstip wel héel ongewoon...
Eind Dec al zóvér vegetatief ?Bovendien heeft die een gegroefde hoofdstengel en lang niet zo'n grote waaiervormige bladeren.
Groene groe[n]tjes.Rien.

Rob Koelman

Citaat van: Rien Ondersteijn op januari 05, 2021, 20:33:37 PMVoor een Adonis vind ik het tijdstip wel héel ongewoon... Eind Dec al zóvér vegetatief ?

Dat geldt denk ik voor zo'n beetje alle soorten die in aanmerking zouden kunnen komen.  B)

Ik heb Adonis vooral genoemd om aan te geven dat het m.i. niet per se om een schermbloem (Apiaceae) hoeft te gaan...
Met vriendelijke groet, Rob

e.kneepkens

Het is me niet duidelijk, gezien het commentaar op wnm.nl en de reacties op het Forum of het hier om een land- dan wel waterplant gaat. Indien landplant: de foto's lijken veel op Escholtzia californica.
met vriendelijke groet, Emanuel