Wat is dit voor een vogel?

Gestart door dtenboer, januari 03, 2021, 10:06:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

dtenboer

Bijgaande vogel fotografeerde ik op 22 december 2020 bij Holwerd. Maar wat is het? Wie kan mij helpen.
Dirk

tekenaar

Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

dtenboer

Heel veel dank. Heb al lang interesse in vogels, en ben er nu serieus mee begonnen. Heb wel moeite ze te herkennen. Vanmiddag zag ik deze vogels, en ik denk: ijsgors. Wat denk jij? Als ik tenminste niet vermoei met nog een vogel... (vanmiddag in Reiderpolder, Noord Groningen)
Dirk

Wil

Groeten, Wil Lemmens
Geleen

frankneijts

#4
Citaat van: Wil op januari 03, 2021, 20:27:50 PM
Lijken me fraters.

Een weinig genoemd kenmerk van Frater ivm Kneu zie je hier fraai in beeld: het dwarsbandje opde vleugel (lichte toppen van grote dekveren) is bij Fraters heel erg opvallend en vormt een scherpe hoek met de lichte lengtestreep (witte randen handpennen). Kneu heeft weliswaar ook zulke witte handpenzomen maar veel minder opvallende dekveertoppen zodat de totale vleugeltekening veel minder opvallend is.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Wil

Citaat van: frankneijts op januari 03, 2021, 21:24:40 PM
Citaat van: Wil op januari 03, 2021, 20:27:50 PM
Lijken me fraters.

Een weinig genoemd kenmerk van Frater ivm Kneu zie je hier fraai in beeld: het dwarsbandje opde vleugel (lichte toppen van grote dekveren) is bij Fraters heel erg opvallend en vormt een scherpe hoek met de lichte lengtestreep (witte randen handpennen). Kneu heeft weliswaar ook zulke witte handpenzomen maar veel minder opvallende dekveertoppen zodat de totale vleugeltekening veel minder opvallend is.
En de gelige snavelkleur in deze tijd van het jaar lijkt me ook een goed kenmerk op deze foto.
Groeten, Wil Lemmens
Geleen

frankneijts

Citaat van: Wil op januari 03, 2021, 21:36:55 PM
Citaat van: frankneijts op januari 03, 2021, 21:24:40 PM
Citaat van: Wil op januari 03, 2021, 20:27:50 PM
Lijken me fraters.

Een weinig genoemd kenmerk van Frater ivm Kneu zie je hier fraai in beeld: het dwarsbandje opde vleugel (lichte toppen van grote dekveren) is bij Fraters heel erg opvallend en vormt een scherpe hoek met de lichte lengtestreep (witte randen handpennen). Kneu heeft weliswaar ook zulke witte handpenzomen maar veel minder opvallende dekveertoppen zodat de totale vleugeltekening veel minder opvallend is.
En de gelige snavelkleur in deze tijd van het jaar lijkt me ook een goed kenmerk op deze foto.

Zeker
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Rob Koelman

Citaat van: dtenboer op januari 03, 2021, 10:06:18 AMBijgaande vogel fotografeerde ik op 22 december 2020 bij Holwerd. Maar wat is het? Wie kan mij helpen.

Voer je de waarneming ook nog even in?
Met vriendelijke groet, Rob

dtenboer


Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

OlivierO

Citaat van: dtenboer op januari 09, 2021, 09:33:05 AM
Staat erin hoor Rob! Met foto.

Graag dan bij voorkeur volgende keer de waarneming eerst invoeren en dan met de link of de optie "hulp forum" naar het forum komen.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.