White-tailed of Mule Deer?

Gestart door HJDT, december 30, 2020, 15:16:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

HJDT

Graag zou ik (en de moderator eveneens) de mening horen over deze waarneming. Lees ook de commentaren onder de foto even door dan zie je welke argumenten er al aangedragen zijn voor en tegen beide soorten.

Hopelijk zit er iemand op dit forum die ons kan helpen!

http://observation.org/waarneming/view/54989541
Mule Deer - Odocoileus hemionus observed at 2010-06-15 Canada - Wells Gray Provincial Park
Photos:


Groeten,
Michel Veldt
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

migratorius

Hallo Michel,

De rode kleur past op Witstaarthert, Mule Deer is veel grijzer. De witte tekening rond de neus en de ogen klopt ook voor Witstaarthert.

Van boven is de staart van Witstaarthert bruin met een zwarte punt, van Mule Deer wit met een zwarte punt: dit om het verwarrend te houden.

JanHein

Rob Koelman

#2
Ik meen dat beide genoemde soorten meestal niet naast elkaar voorkomen (?). En op de website van het park wordt alleen white-tailed deer genoemd als daar voorkomende soort.

White-tailed Deer can be found all over the park and are identified by their reddish-brown summer coat and a grayish-brown winter coat.

https://wellsgraypark.info/wildlife-viewing/
Met vriendelijke groet, Rob

peterv

Citaat van: Rob Koelman op december 30, 2020, 16:04:38 PM
Ik meen dat beide genoemde soorten meestal niet naast elkaar voorkomen (?). En op de website van het park wordt alleen white-tailed deer genoemd als daar voorkomende soort.
Beide soorten breiden hun areaal uit naar het noorden vanwege klimaatverandering. Nu zelfs al in Alaska aangetroffen. Dat maakt een onderscheid op basis van historische verspreidingskennis riskant.
Peter Venema

Rob Koelman

Citaat van: Rob Koelman op december 30, 2020, 16:04:38 PMIk meen dat beide genoemde soorten meestal niet naast elkaar voorkomen (?). En op de website van het park wordt alleen white-tailed deer genoemd als daar voorkomende soort.

Citaat van: peterv op december 30, 2020, 22:20:08 PMBeide soorten breiden hun areaal uit naar het noorden vanwege klimaatverandering. Nu zelfs al in Alaska aangetroffen. Dat maakt een onderscheid op basis van historische verspreidingskennis riskant.

Klopt, maar mijn ervaring is dat de soortinfo van dit soort grote landschapsparken meestal wel up to date en correct is. In ieder geval met betrekking tot 'aansprekende soorten' (lees: soorten die potentiƫle bezoekers kunnen trekken)...
Met vriendelijke groet, Rob