welke vis heeft de kuifaalscholver gevangen?

Gestart door Bep van Pelt-Verkuil, december 23, 2020, 22:38:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bep van Pelt-Verkuil


Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/204618753/.
1 Kuifaalscholver - Phalacrocorax aristotelis foeragerend
datum: 2020-12-22
locatie: IJmuiden - Zuidpier (NH)

foto's:


Maar welke vis heeft de kuifaalscholver gevangen?

Rob Koelman

Slijmvis (Lipophrys pholis)?

(Anders botervis - Pholis gunnellus)
Met vriendelijke groet, Rob

Bep van Pelt-Verkuil

#2
Slijmvis klopt wel met de locatie. ik heb nog wat extra details toegevoegd. Botervis vind ik er van de plaatjes wel heel anders uitzien (maar ik ben een leek).
Groet Bep

Rob Koelman

Maak je hier ook nog even een aparte waarneming (van de vis) van, inclusief de extra foto's?
Met vriendelijke groet, Rob

lukasverboom

#4
Ik denk op de eerste foto de hoorntjes van gehoornde slijmvis te zien, dat klopt ook met de lange rugvin.
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

Bep van Pelt-Verkuil

Dus ik moet de 3 foto's van de kuifaalscholver ook invoeren als gehoornde slijmvis?
Ik vind alleen de vissenfoto's op internet zoveel donkerder dan de vis op mijn foto.
Ik zal dan ook gelijk naar de link op het forum verwijzen.
Dank voor alle INFO

Bep

Rob Koelman

Citaat van: Bep van Pelt-Verkuil op december 24, 2020, 23:56:25 PMDus ik moet de 3 foto's van de kuifaalscholver ook invoeren als gehoornde slijmvis?
Ik vind alleen de vissenfoto's op internet zoveel donkerder dan de vis op mijn foto.
Ik zal dan ook gelijk naar de link op het forum verwijzen.

Ik zou als ik jou was vooral uitsnedes plaatsen met daarop de vis in meer detail...

Verwijzen naar dit forumtopic is natuurlijk prima. Gebeurt in de praktijk helaas nog veel te weinig...
Met vriendelijke groet, Rob

Bep van Pelt-Verkuil

ik verwijs altijd naar het forum; ben er veel te blij mee!

Rob Koelman

Citaat van: Bep van Pelt-Verkuil op december 25, 2020, 13:07:14 PMik verwijs altijd naar het forum; ben er veel te blij mee!

Het is ook voor admins die waarnemingen aan valideren zijn handig om te weten dat een waarneming besproken is op het forum. Kan ze ondersteunen bij de validatie.
Met vriendelijke groet, Rob