Leuke bruin/witte vormpjes, wie helpt?

Gestart door Jacob Molenaar, december 30, 2020, 10:23:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jacob Molenaar

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/204847235/.
1 Paddenstoel onbekend - Fungi indet.
datum: 2020-12-28
locatie: Gorinchem - Lingewijk (ZH)

foto's:



Op boom
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Ismael

Groeten Ismaƫl Wind

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Gert Kremer

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

Jacob Molenaar

Dank voor de suggestie! Alleen wat ik van foto's zie zijn dat meer met elkaar verbonden bolletjes, terwijl dit meer een lange sliert was als het ware. Maar kan wellicht met de leeftijd te maken hebben?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Marian Jagers

Dag Jacob,

Diderma effusum? Anders waarschijnlijk D. deplanatum. Het verschil is microscopisch gemakkelijk te zien.
Groeten Marian

Jacob Molenaar

Dank Marian! Momenteel lukt dat nog niet, maar een goede vriend heeft binnen korte termijn een microscoop in zijn bezit, we zullen proberen wat materiaal te bekijken. Waar moeten we op letten?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Marian Jagers

Groeten Marian