Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Naamgeving Tenthredo/Elinora koehleri  (gelezen 176 keer)

heermoes

• Member
  • Jong? Natuur? De NJN natuurlijk!
    • JBU
Naamgeving Tenthredo/Elinora koehleri
« Gepost op: december 22, 2020, 14:07:44 pm »

Goedemiddag,
Ik was met foto's van internet bladwespen aan het determineren. Ik kwam met de nieuwe gids "Sawflies of Europe" uit op Elinora koehleri.
Ik ging op observation.org kijken of er meer waarnemingen waren, maar kon niks vinden. Wel stond de soort Tenthredo koehleri met veel waarnemingen op observation.org, maar deze kan ik niet in het boek vinden. Zijn dit synoniemen van elkaar of zijn het twee aparte soorten?

Edit: Ik had misschien wel kunnen wachten met deze vraag, ik had nog op nederlandsesoorten gekeken, hier staan ze inderdaad als synoniemen. Kan dit ook op observation.org als synoniem toegevoegd worden, ze staan nu als losse soorten.

Edit: is aangepast

Groeten Luc
« Laatst bewerkt op: december 24, 2020, 11:54:11 am door heermoes »

Jorgen

• Admins
Re: Naamgeving Tenthredo/Elinora koehleri
« Reactie #1 Gepost op: december 26, 2020, 01:33:20 am »

De taxonomie in dit boek is helaas grotendeels gebaseerd op de catalogus die de auteur in 1999 heeft gepubliceerd. Zeker bij het genus Tenthredo leidt dit verwarring aangezien vele van zijn genera door de meesten nu als subgenera worden beschouwd. In andere gevallen volgt hij wel de recente wijzigingen, dit boek geeft dus eerder zijn persoonlijke opvattingen in taxonomie weer. Ik ben persoonlijk geen voorstander om al deze synoniemen toe te voegen.

------------------------------------------------
Jorgen Ravoet
http://picasaweb.google.nl/Jorgen.Ravoet
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.042 seconden met 19 queries.