Hoofdmenu

Een of ander uiltje?

Gestart door Stef71, december 03, 2020, 13:24:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Stef71

Ik was op 'jacht' naar springstaartjes dus ik heb er ook niet aan gedacht om meer foto's van de rups te maken, nu spijt omdat ik met enkel deze foto de soort niet gevonden krijg. Ik gok ergens in de familie van de uiltjes, maar welke? Iemand hier een idee?

Rayan Majoor

Hallo,

ik raad aan in het vervolg datum (zelfs al is het in dit geval wel duidelijk dat je de rups waarschijnlijk een paar dagen geleden hebt gevonden) en vindplaats te noemen, dit kan erg helpen bij de determinatie.  Als je een waarneming aanmaakt kan je ook via de optie 'Hulp forum' (rechts bovenin het scherm van je waarneming) je vraag hier stellen en dan hebben wij de informatie ook direct. Daarnaast is het altijd aan te raden om een rups van verschillende aanzichten te fotograferen.

Maar iig dat je met het zoeken al in de goede richting: dit is een huismoeder (Noctua pronuba)
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Stef71

Dank je! Meestal krijg ik de soort wel met google gevonden maar bij deze lukte het me niet. Meer foto's was beter geweest maar zoals gezegd op dat moment niet aan gedacht, datum en vindplaats had ik niet aan gedacht maar inderdaad 2-12-2020 in mijn tuin in Pelt (B) Voor volgende keer zal ik je advies opvolgen! En Huismoeder ga ik in ieder geval niet meer vergeten