Waarom is de waarde voor onbekend (999) binnen het bereik van de 'valide' data gekozen?
Een terechte vraag, waar ik eigenlijk geen antwoord op zie...
Het is immers erg onlogisch om 1-1000 als valide waarden te gebruiken, maar 999 als "onbekend"... vaak worden voor dit soort afwijkende waardes, een waarde als -1 of iets dergelijks gebruikt... buiten de valide range...
En wat gebeurt er nu als de apperatuur (apps) werkelijk 999 als onzekerheid aangeven? Ja het is onwaarschijnlijk dat het gebeurt, maar wel mogelijk... in de huidige gang van zaken wordt dat als onzeker beschouwd... 999m is ook vrij onzeker, maar zekerder dan onbekend...
Ik vind het overigens erg raar dat als een nauwkeurigheid onzeker is, er op de site vermeld staat: "nauwkeurigheid 999m" wat een hoge significantie suggereert... zou het niet beter zijn om indien de nauwkeurigheid onzeker is, daar ook "onzeker" neer te zetten, ipv 999m...
Nu wat mij gister overkwam (en waarom ik eigenlijk reageer).
Ik voerde een waarneming in via ObsMapp, deze kreeg (klaarblijkelijk) een nauwkeurigheid van 3 mee...
Toen ik op de site iets wilde wijzigen aan de waarneming (bijv. geslacht of een aantal wilde aanpassen oid... in elk geval niet gerelateerd aan locatie of nauwkeurigheid), kreeg ik een foutmelding dat de waarde minimaal 5 moest zijn...
Het is toch erg vreemd dat als je zelf niets (handmatig) aan locatie of nauwkeurigheid aangepast hebt, dat je daar een foutmelding over krijgt... mijns inziens is dit zelfs gewoon een bug... het systeem (de app) doet iets wat volgens de server niet mag...
Bovendien is het natuurlijk zinloos om een gebruiker lastig te vallen met informatie die TE nauwkeurig is... dan maak je er onder de motorkap toch gewoon 5 van... als dat het minimum is wat je wilt accepteren...
Frank , die melding krijg je nu als de precisie van je waarneming met <5 meter is geupload via een app
die grens moet op de nieuwe site nog worden bijgesteld naar >=0 en <=1000
Dat lijkt me nog een betere oplossing... geen minimum aanhouden... gewoon de waarde behouden die door de apps verkregen is...