Zwarte, harige rupsen op Aconogonon alpinum (Persicaria alpina)

Gestart door bas.drost96, december 15, 2020, 10:19:35 AM

Vorige topic - Volgende topic

bas.drost96

Is er nog iets te maken van deze rupsen? Met zoeken op waardplant kom ik er niet uit, terwijl ze er toch best opvallend uitzien.

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://france.observation.org/waarneming/view/204299814
Macronachtvlinder onbekend - Heterocera indet. gezien op 2019-07-13 France - Eyne
Foto's:


bij voorbaat dank Bas Drost
Groeten,
Bas
Totaal 4075 soorten op waarneming.nl ingevoerd

Admin bladvlooien

Rayan Majoor

Heb je ook een meer gedetailleerde foto van een van de rupsen zelf ipv alleen een foto van de hele situatie (wat ook nuttig is, maar op deze manier krijgen we qua uiterlijke kenmerken niet veel meer info dan dat ze harig zijn en dat ze net verveld zijn, waardoor ze nog wolliger aandoen)?
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

bas.drost96

Ik had close-ups gemaakts, die waren helaas helemaal wazig :rolleye:.
Heb je iets aan deze crops?



Groeten,
Bas
Totaal 4075 soorten op waarneming.nl ingevoerd

Admin bladvlooien

Rayan Majoor

Was m'n eerste indruk al wel, maar zeker nu het duidelijker zichtbaar is dat ze zulke grote behaarde wratjes hebben kan ik even geen andere optie bedenken dan de nachtpauwoog. Hoewel dat bij ons een typische heidesoort is, komt die in het buitenland juist voornamelijk in bosgebieden voor, dus ken de ecologie van de soort daar niet precies. Zou even op moeten zoeken of ze van deze waardplant ook al bekend zijn
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

bas.drost96

Leuk, bedankt! Ze zaten wel op een open terrein waar ik meer heidesoorten zag, gewone heispanner, heiblauwtje etc.
Groeten,
Bas
Totaal 4075 soorten op waarneming.nl ingevoerd

Admin bladvlooien