Vogelgeluiden downloaden in ObsMapp

Gestart door nature11, november 27, 2020, 08:59:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

nature11

Ik gebruik al tijden ObsMapp en dat werkte prima, heb onlangs een nieuwe telefoon: Samsung A30 S. Maar het lukt me niet de vogelgeluiden te importeren. Ik doe Instellingen – Download - Vogelgeluiden. Bij kies groep, kies ik Vogels Nederland en Start Download.
Dan begint het downloaden, maar kom steeds niet verder dat de letter E. En dat duurt al meer dan een kwartier. Dan stopt het downloaden. Wanneer ik dan opnieuw op Start Download klik begint het weer van voren af aan met de Aalscholver en stopt het weer bij de E.

Wat gaat hier mis? En hoe kan ik de vogelgeluiden in ObsMapp wel allemaal importeren?

Alex Kwak

Ik heb het net gedaan met de standaardinstellingen, dus zonder exoten etc. Probleemloos.
Jij moet toch ook zien dat al gedownloade geluiden worden overgeslagen (al aanwezig)?
Heb je wel een goede internetverbinding?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

nature11

Vanuit Texel weer thuis pakte hij de vogelgeluiden wel. Moest wel drie keer het downloaden starten. Het zou dus heel goed kunnen dat de internetverbinding op Texel te wensen overliet. Oost west, thuis best. Dank voor het meedenken, Otto.

Hartelijke groet, Erik

gbeersma

Vriendelijke groeten, Gerard Beersma

https://waarneming.nl/users/104779/photos/?

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!