Boomblauwtje lijkt me inderdaad de enige optie. Heeft in ieder geval twee generaties per jaar dus kan makkelijk met de relatief hoge temperaturen van enkele weken geleden nog actief zijn geweest, zelfs al is ook mijn ervaring dat ze na september wel verpopt zijn.
Kleine vuurvlinder is een stuk donziger, terwijl boomblauwtje deze vorm en, in het laatste stadium, deze beharing heeft. Bovendien zijn deze kleuren (lichtgroen zoals van jonge klimopstengels, met vaalpaarse rugvlekken en wittige strepen) een van de vele kleurenvormen van het boomblauwtje (zie bijvoorbeeld ook foto's 9 en 10 van de rupsen of
Lepiforum, of mijn eigen site voor nog wat meer kleurvormen), en eentje die ik alleen goed bij het boomblauwtje kan plaatsen.
En exact dit is waarom ik altijd erg terughoudend ben met determinaties op basis van verspreiding of tijd v/h jaar: dit kan zeker een goede indicatie geven, maar om bij gelijkende soorten een van de soorten met 100% zekerheid uit te sluiten omdat die normaal gesproken niet op deze plek of in deze tijd van het jaar voorkomt vind ik altijd wat betwijfelbaar. Maar ja, dat heeft verder geen invloed op deze waarneming