Welke vogels zijn dit?

Gestart door Joey Bom, november 14, 2020, 21:29:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

Joey Bom

Ik zou graag willen weten welke vogels er allemaal op deze twee foto's staan. Ik heb het idee dat er ongeveer zes verschillende soorten door elkaar staan, als ik kijk naar afmetingen, snavels en pootkleuren. Ik heb wel wat vermoedens, maar ik hoor graag wat meer ervaren vogelkenners ervan denken.

https://observation.org/observation/203239542/

datum: 2020-02-24
locatie: Oman - Salalah - East Khawr (OM)

foto's:



Alvast bedankt!

Joey

Joey Bom

Ik heb inmiddels de volgende soorten gekregen: Visdief, Krombekstrandloper, Tureluur, Kemphaan

SlechtValk

Citaat van: Joey Bom op november 15, 2020, 15:00:53 PM
Ik heb inmiddels de volgende soorten gekregen: Visdief, Krombekstrandloper, Tureluur, Kemphaan

Genoemde soorten lijken me plausibel, zijn alleen nog twee vogels die ik daar niet onder kan scharen. (zie bijgevoegde afbeelding voor welke).

Betreffende vogels zijn duidelijk kleiner en met veel kortere snavel dan de vermoedelijke krombekken, het lijkt me één van de strandlopers... ik zou vermoeden dat het Temmincks Strandlopers (Calidris temminckii) zouden zijn, maar kan dit niet helemaal goed onderbouwen. Bovendien ben ik niet goed bekend met welke soorten er precies in Oman voorkomen (en of er nog soorten voorkomen die wij hier niet hebben).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Joey Bom


adriaens

De sterns zijn Witwangsterns, geen Visdieven, en de twee kleinere strandlopertjes zijn Kleine Strandlopers.

SlechtValk

Citaat van: adriaens op november 19, 2020, 00:58:31 AM
De sterns zijn Witwangsterns, geen Visdieven, en de twee kleinere strandlopertjes zijn Kleine Strandlopers.

Ik geloof je meteen, maar ben wel benieuwd op basis van welke kenmerken?
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.