Hoofdmenu

Rare meeuw

Gestart door matthijsbroere, mei 09, 2008, 22:52:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

matthijsbroere

Wanneer ik naar de telpost in de Blauwe Kamer ga en ik heb mijn camera bij me, maak ik altijd even 2 testshots op iets willekeurigs om te checken of de instellingen goed staan e.d. Zodat ik bij een leuke overvliegende krent paraat sta. Zo ook deze morgen. Van een willekeurig voorbij vliegende meeuw maakte ik zonder verder goed te kijken snel 2 fotootjes. Niet eens volledig ingezoomd & het was sowieso al een ver vliegend beest. Door de zoeker heen viel me niets op. Verder daarom ook geen aandacht aan besteed. Thuisgekomen zie ik echter een merkwaardig beestje op mijn beeldscherm. Hij lijkt een lange smalle zwarte snavel te hebben, zeker op foto 2. Ik durf er zelf niet zoveel over te zeggen, maar een beetje een eng beest is het toch wel. Wie kan iets zinnigs zeggen over dit gekke beestje?

Omdat ik het weekend weg ben meld ik maar vast dat dit de volledige crops zijn & dat er geen betere of andere foto's beschikbaar zijn...
Matthijs Broere

matthijsbroere

2e foto.
Matthijs Broere

maartenwielstra

Een staartloze kokmeeuw die dientengevolge achterloopt in de koprui?

TjeerdBurger

jemig Matthijs, je laat me schrikken!
ik zou hier echt geen raad mee weten, heeft wel iets weg van een dunbekmeeuw maar ik denk dat het toch gewoon door het felle licht dat deze kokmeeuw (?) wat raar lijkt.  

matthijsbroere

Ha Tjeerd, laten we het daar maar op houden. Gezien het aantal reacties weten de meeste mensen er niet zo goed raad mee.
Matthijs Broere

Kasper S

Moet zeggen dat toen ik hem de eerste keer zag ook aan een kokmeeuw moest denken. Al blijft vooral zijn kop+snavel er vreemd uit zien.
Groet,
Kasper Sommer

Willemstad | Curaçao

Helen Commandeur

Hallo,

Heb de foto's uitbundig bestudeerd en zie meer overeenkomsten met de Dunbekmeeuw, ook al is die ietwat zeldzamer :rolleyes:
De kopvorm is heel anders dan die van de Kokmeeuw, plattere bovenkant en zeer slanke hals.
In de ANWB bijbel staat dat de Dunbek z'n hals ver kan strekken.

Een vergelijkbare foto van een Kok:


Greetzzz,
Helen
Ontwikkelaar van "Vogelnamen vertaler" voor Android, zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=birdworld.translator.pro&hl=nl

Guus Peterse

Ja, ik denk dat (bijna) iedereen die naar de foto's gekeken heeft, die associatie wel een beetje had. Maar gezien het aantal reacties durft niemand op basis van deze foto's enige conclusie te trekken. En terecht, denk ik.  
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

ruud_altenburg

Op het onderste fotootje lijkt de vogel zijn kop naar de fotograaf te keren zodat het *lijkt* dat de snavel langer is. Typisch een geval van jammer maar helaas.
Ruud Altenburg
Meeuwen in Amsterdam