Ik kom uit op Suillia notata

Gestart door Rayan Majoor, oktober 31, 2020, 20:41:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rayan Majoor

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/202513956/.
1 Suillia notata imago, eileggend, gezien
datum: 2020-10-17
locatie: Bennekom - Bennekomse Bos (GE)

foto's:










Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

ectemnius

Beste Ryan,

Dat zou kunnen, maar heb je de borstels op de zijkant van het borststuk, op het schildje, de haren onder het schildje (lastig te zien adhv verzameld exemplaar onder de binoc) en de lengte van de haren op de antenneborstel gecheckt?
Het liefst (op S. atricornis en S. variegata na) heb je een verzameld mannelijk exemplaar van Suillia nodig. Van alle overige soorten zijn nauw verwante soorten.

Groetjes,
Elias

Rayan Majoor

ah, dacht dat het om wel enigszins zichtbare haren ging als je vanuit de juiste hoek fotografeert (vandaar dat ik verschillende foto's heb waarbij je onder het schildje kan kijken). Niet verzameld, dus helaas.
Wel jammer dat het met mannelijke dieren beter lukt: ik vind het juist interessant om relaties tussen bijvoorbeeld de vlieg en specifieke waardorganismen te leren kennen en met zo'n eileggend vrouwtje leer je dat, met mannetjes niet. Maar is natuurlijk niet anders :angel:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl