Waarom is het hier zo druk?

Gestart door marcel123, februari 07, 2006, 09:14:35 AM

Vorige topic - Volgende topic

marcel123

In de begintijd van het forum was het vogelforum veruit het grootst. Op het ogenblik 637 onderwerpen en 6.235 reacties. Pas veel later is het paddo-forum erbij gekomen. Gezien de aard van een paddo (lastig te determineren, microsoop, moeilijk moeilijk en zo) en dat paddos alleen in de herst te vinden zjin als je niet geod zoekt, ben ik erg verrast door de populariteit van juist dit onderdeel van het forum.  Ondanks de achterstand in tijd is het paddo-forum nu het grootste met
798 onderwerpen en 6.439 reacties en ondanks de tijd van het jaar nog steeds groeiend.

Hoe komt dat en zijn er nog andere onderwerpen die ook zo populair zijn?

han.endt

Citeerlastig te determineren, microsoop, moeilijk moeilijk en zo
Je geeft het zelf al aan: moeilijk te determineren, dus veel te bespreken
Enne, verder hebben ze ook wel veel te bespreken. Vandaar:
http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=4263


fungi_nl

Er wordt veel besproken. Er kan lang op een onderwerp doorgegaan worden en het is ook een gezelligheidsforum. Tijd voor serieuze gesprekken en en tijd voor een lolletje. Het is zelfs al zo erg dat we ook zijn uitgeweken naar "praat maar raak". :)

Even zonder dollen, net wat je zelf al schrijft
Citeerlastig te determineren, microsoop, moeilijk moeilijk en zo
en wat Han aangeeft natuurlijk.


Freek Verkerk

Mogelijk zijn er voor vogelliefhebbers ook alternatieven naast waarneming.nl
Ik hoor steeds de naam vogelhut langskomen en Birdpix. Waarschijnlijk hebben de paddo-people alleen dit.

<_<  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

jesse


groet,

jesse zwart

fungi_nl

Nee hoor, er zijn meer alternatieven.
Bij Yahoo zit een groep en bij nederpix zit ook wat van paadestoelen.
http://groups.yahoo.com/group/dutch_fungi
http://www.nederpix.nl/album_cat.php?cat_id=12
En er bestaan wat forums voor gevorderden.

Wel apart dat mensen uit andere groepen hier ook op gana reageren.
Ik stel voor dat dit onderwerp verplaatst wordt naar de praat maar raak groep.

Elachista

#7
Is gebeurd, met verwijzing in het fungi-forum.

De vele bezoekers heeft ook te maken met dat dit een grote site is en voor de invoer toch veel vondsten eerst als een soort scan door dit forum gaan ter controle.
Veel waarnemers zijn dan niet zeker van de zaak en heeft niet iedereen het materiaal, het zij boeken, om tot een goede determinatie te komen.
Bij een vogel ben je, als je een wat knappe foto hebt, vaak snel op een naam gekomen dan bij een paddestoel.
Vergelijk ook het aantal berichten maar eens, bij paddestoelen wordt ook veel langer gediscussierd over één foto.
Rond dit tijdstip zijn het veel korstzwammen, houtzwammen, mycomyceten (slijmzwammetjes) de moeilijkste groepen en blijf je langer zoeken en aanwijzigen vinden voor het benoemen ervan.

En verder het aantal posts..er wordt af en toe ook wel veel gepraat met weinig betrekking meer op het onderwerp. Dat moet op zijn tijd kunnen, maar momenteel valt dat reuze mee.

Tymo
Groet,
Tymo

Cees Veenema

#8
Welke drukte? op het forum of het aantal vertoningen?
Voor het forum denk ik dat de redenen wel genoemd zijn en wat het aantal vertoningen betreft denk ik dat dit te maken heeft met het feit dat aan een groot percentage van de waarnemingen foto's hangen.
Dat spreekt veel bezoekers aan en nodigt ook eerder uit om mee te doen.
Groet,

Cees