Mijn op kamperfoelie?

Gestart door Henri van Dodeweerd, oktober 28, 2020, 22:04:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

Henri van Dodeweerd

Ik zou graag willen weten welke soort dit is.
Het gaat om deze waarneming: https://waarneming.nl/observation/195970500/.
1 Aulagromyza luteoscutellata mijn
datum: 2020-07-06
locatie: Texel - Californiëbos (NH)

foto's:


Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

wouterbosgra

Ik zou hier een onzekere Aulagromyza cornigera van maken. Volgende keer even de uitsneden controleren, die lijken nu aan de bladonderzijde te zitten (en zouden voor cornigera aan de bovenzijde moeten zitten). Als je volgende keer het blad tussen je vingers rolt ter hoogte van de uitsnede (haaks op de richting van de mijn) dan zie je aan een van beide zijden een halfrond sneetje zitten.

Henri van Dodeweerd

Citaat van: wouterbosgra op november 02, 2020, 15:47:37 PM
Ik zou hier een onzekere Aulagromyza cornigera van maken. Volgende keer even de uitsneden controleren, die lijken nu aan de bladonderzijde te zitten (en zouden voor cornigera aan de bovenzijde moeten zitten). Als je volgende keer het blad tussen je vingers rolt ter hoogte van de uitsnede (haaks op de richting van de mijn) dan zie je aan een van beide zijden een halfrond sneetje zitten.

Dank voor je reactie, Wouter. Lastige dingen die mijnen. Maar een volgende keer ga ik je advies ten uitvoer brengen  :duim:
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

William de Jong

Op foto 2 is goed te zien dat de uitsnede onderzijdig is. De meeste linkse bruine vlek staat duidelijk open.

Groeten, William de Jong

Henri van Dodeweerd

Citaat van: William de Jong op november 03, 2020, 07:22:07 AM
Op foto 2 is goed te zien dat de uitsnede onderzijdig is. De meeste linkse bruine vlek staat duidelijk open.

Daarmee zou het dus geen A. cornigera zijn?
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd