vraag over foto van zee-egel?

Gestart door adri kodde, oktober 28, 2020, 16:41:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

adri kodde

Beste mensen
Ik was een aantal oude foto's aan het bekijken en kwam de foto tegen die ik in de bijlage geplaatst heb. Deze heb ik ook ingevoerd bij de waarnemingen, maar de determinatie gaf aan een heremietkreeft. Dat lijkt mij niet juist. Dus ik ben op zoek naar iemand die het weet wat het wel is.
groetjes adri kodde

Rob Koelman

Waar en wanneer? Kan namelijk overal ter wereld zijn...

Een waarneming in principe altijd eerst invoeren (waarschijnlijk al gebeurd in dit geval, maar zonder link naar de waarneming onduidelijk hoe en wat) en vervolgens via de knop 'Hulp forum' een vraag stellen. Dan is tenminste gelijk duidelijk waar en wanneer een waarneming is gedaan.
Met vriendelijke groet, Rob

Rob Koelman

Citaat van: adri kodde op oktober 28, 2020, 16:41:30 PM... de determinatie gaf aan een heremietkreeft. Dat lijkt mij niet juist.

ObsIdentify is voor veel soortgroepen nog zeer onbetrouwbaar, ondanks alle jubelverhalen vanuit waarneming.nl zelf...
Met vriendelijke groet, Rob

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

lukasverboom

Ik herken het niet als iets noord-europees. Inderdaad zou een locatie fijn zijn.
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

Martijn van Sluijs

Heeft wel wat weg van een Rosse sterslak (Onchidoris bilamellata) die droog is komen te liggen, maar ik ben geen kenner van die soortgroep. Ben benieuwd wat anderen hier van maken.
Vriendelijke groeten,
Martijn

adri kodde

Allereerst mijn excuus voor de onvolledige vermelding. En mijn dank dat jullie er naar willen kijken.
Het is mijn eerste keer dat ik iets post in het forum.
Dus bij deze. De foto is genomen op het strand van Egmond aan Zee op 11 mei 2015.
Ik voeg nog een keer de hele foto bij misschien werpt dat nog iets meer licht op mijn vraag.
nogmaals dank dat jullie er naar willen kijken.

lukasverboom

Hallo Adri, goed dat je reageert. Ik herken het niet. Rosse sterslak lijkt me niet. De structuur lijkt op een zeester, dus ik vermoed dat het een onderdeel daarvan geweest is.
Groet,
Lukas

Marien bioloog
Favoriete groepen: korstmossen, mossen, schelpen, vleermuizen, mariene dingen.

Korstmossen in de tuin? https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,464730.0.html

Rob Koelman

Citaat van: lukasverboom op november 03, 2020, 20:18:47 PMHallo Adri, goed dat je reageert. Ik herken het niet. Rosse sterslak lijkt me niet. De structuur lijkt op een zeester, dus ik vermoed dat het een onderdeel daarvan geweest is.

In dat geval een (centrale schijf van) een slangster (Ophiuridae / Amphiuridae)? Wat mij betreft in ieder geval geen gewone zeester (Asterias rubens)...
Met vriendelijke groet, Rob